05 januari 2010

The End

Ja...
Na ons laatste dagje in Buenos Aires gingen we terug richting Europa.
E-U-R-O-P-A !!!
Waawww na 6 maand lang in een boerendorp te hebben geleefd was dat toch iets speciaal.
Toen ik op het vliegtuig stapte in Buenos Aires luisterde ik nog even naar de leuke, mooie en beweeglijke muziek van Latijns-Amerika, meer bepaald Argentinië natuurlijk.
Ik zeg altijd dat ik niet zal wenen ,maar ik stapte op het vliegtuig met tranen in mijn ogen en toch wel een lichte pijn in mijn hartje...
Het doet een mens toch iets.
Waren het nu tranen van geluk dat ik terug ging naar mijn huisje waar ik behoor of waren het toch ook traantjes van verdriet omdat ik mijn tweede thuisland verliet ...
Het zal een mengelingske geweest zijn eh !

In het vliegtuig waren we toch allemaal een beetje stil. Jaja mijn mama en papa en lieve tante hadden het toch ook even moeilijk...
WAT EEN PRACHTIG LAND IS ARGENTINIË !!!

Om 00:00 uur vierden we zelf nog wat nieuwjaar op het vliegtuig... Dat was wel eens gezellig en speciaal om mee te maken. Ook mijn papatje was jarig dus dronken we een glaasje wijn.
En daarna maar proberen slapen !!!Maar dat lukte niet ...

Kwamen toe in Madrid. Doodmoe!!! En we moesten nu toch nog keer 6uur wachten op onze volgende vlucht richting Brussel. Papa en Mama legden hun te slapen op 2 samen samengeslepen banken ... en Caroline en ik gaan gewoon een beetje wandelen in het vliegtuig.

HUPSAAAA .... na 6 uur wachten was het ECHT tijd om naar BRUSSEL TE VLIEGEN.

Terug naar jullie !
Terug naar zo een klein,maar mooi landje BELGIË...
Terug naar mijn liefje; broertje; en mijn lieve familie die op mijn stonden te wachten...

Ik had een leuk en warm gevoel in mijn buik en werd oohhh zoooo zenuwachtig!!
Toen ik uit de luchthaven stapte was het toch allemaal wat raar... Ik voelde me gewoon plots thuis. Zoals ik nooit ben weggeweest! Gewoon terug bij mijn familienestje, waar ik echt hoor!
Ik voelde me GOED!!

Toen ik thuis kwam werd er dan nog eens een super gezellig feest gegeven met al de mensen waar ik van hou. GOHGOH daar heb ik van genoten hoor!
Bedankt daarvoor...
---


Dus ja, ik weet niet zo goed.. mijn avontuur zit er voor eeuwig op, het zal nooit meer terug komen, of toch nooit meer zoals het is geweest...

Als een meisje van 18 ben ik toch wel redelijk fier op mezelf... Ik heb me daar goed gehad, ik heb ongelooflijke dingen meegemaakt en doorstaan. Ik heb me sterk gehouden op hele moeilijke momenten en me laten gaan op hele leuke momenten.
Ik heb leren zelfstandig zijn ; je moet niet bang zijn in het leven! Gewoon DOEN , en je komt er wel!
Ik heb leren leven met mensen die ik helemaal niet kende en daardoor soms hele moeilijke momenten meegemaakt en problemen die ik soms helemaal ALLEEN moest oplossen,
ik heb leren vrieden maken in een andere taal en met geheel andere gewoonten...
Ik heb een nieuwe taal geleerd die ik voor heel mijn leven zal kunnen gebruiken!
Maar ik heb vooral leren houden van een familie en veel vrienden die in Argentinië mij op mijn pad tegemoed kwamen!
Ze zijn zo lief voor mij geweest! Een ongelooflijke warme familie en vrienden voor het leven!
Ik vraag me soms af of wij dat wel zouden doen voor een intercambio die hier in Belgie toekomt..??
Ik allesinds vanaf nu wel !!!


OOH ... En natuurlijk heb ik leren beseffen dat hier mijn thuis is ; jullie mijn vrienden zijn en jullie mijn familie zijn!
Geniet van je leven... dat wou ik toch nog zeggen !!! Je leeft echt maar 1 keer!!

Bedankt om me zo lang te volgen en te blijven reageren;
dat gaf me telkens een leuk gevoel;
een gevoel dat er mensen zijn die je toch van heel ver blijven steunen .;;

Dikke kus,
Line - Het Argentijnte uit België

Muchos besos para mi familia alla en Argentinië. Ustedes fueron una familia de Diez.. y a mis amigos un abrazo enorme !!
Gracias por todo ! Gracias por ser como sos !!
Beso Line
y HASTA PRONTO !!!!

4 opmerkingen:

  1. Raar gevoel is dat hé. We moeten nu niet meer elke dag vlug een kijkje nemen op je blog...
    Het zal een leeg gevoel geven... want het was zoooo leuk om lezen.
    MAAR, het betekent wel dat je terug bij ons bent.En jou de trap zien afkomen hier, jou weer piano horen spelen, jouw lachje horen galmen door het huis.... ik word er helemaal vrolijk en blij van.
    Line, we kwamen terug met een grote, volwassen dochter. We zijn fier op jou.
    Nu samen kijken naar wat komen gaat.
    Kus, mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, het is mooi geweest.
    Maar het doet raar om zo dit laatste verslag te lezen, de tijd gaat zo rap, en snal voor mij ook de tijd van afscheid nemen aankomen, maar alsk daar nu al aan denken zit ik al weer met tranen in mijn ogen.

    Ik maak het zelfde mee als jij hebt meegemaakt en het is gewoon raar van de zelfde gevoelens.

    Ik vond het supertof je verslag te lezen en zal dit allemaal misschien nog enkele keren herlezen.
    Het was super om te lezen hoe gelukkig je daar was en ik hoop dat je die mooie momenten blijft herrineren.

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem1/05/2010

    ook wij hebben elke dag genoten van je avonturen, ook nu schrijf je zo mooi die gevoelens neer. Blijf dat maar doen...
    groetjes
    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Margaux2/04/2010

    Line!!

    Ai, k lees nu pas je verslag, maar kzit hier echt bijna te wenen.. Tis hier zo warm, maar je bericht bezorgt me kippenvel.. Voor mij is het niet meer zo lang, maar kwil echt nog niet aan het afscheid denken, want ik heb ook je filmpje gezien enzo en echt waar, kwas der niet goed van.. Ik wil sowieso terugkomen, maar met de studies zal dat niet zo gemakkelijk gaan.. :( Nuja, een vriendin komt in de zomer naar België (ik laat het je dan nog wel weten..) en volgend jaar eind januari komt een andere vriendin me bezoeken en daarna gaat ze door Europa reizen.. Dat is wel een troost, maar toch.. Ik zal het hier héél hard missen!! =(
    Ik mis je nu ook, maar ik weet dat ik je rap terug zal zien.. Dat is anders dan hier (voor een hele tijd) afscheid nemen he..
    Ik hou van jeee!! Bedankt voor alle heerlijke momenten en al die keren dat je er was voor mij!! =) Mn redder in nood ;) <3

    BeantwoordenVerwijderen