07 november 2009

Ik denk dat ik veel moet schrijven

Haha ik denk dat ik veel moet schrijven, want ik heb veel gedaan... Of dat gevoel heb ik toch...
Nochtans weet ik niet goed wat ik in mijn vorig bericht geschreven heb.. haha

Ten eerste: Ik ben naar een soort mama feest gegaan in mijn school.
De mensen van het laatste jaar moesten voor moedertjesdag al hun mama's in de school uitnodigen en toen moesten ze allemaal leuke spelletjes doen.
Grappig...
De kinderen hadden enkele typische zinnen op een briefje geschreven, typische zinnen die hun mama elke dag zegt.. en dan moesten de mama's daarna kunnen raden welke zin "haar" zin was...(versta je) ..
Ander spelletje was dingen uitbeelden en ook de stoeletjes dans en dan daarna een gevecht met ballonnen..
Echt grappig om te zien hoe ze hier soms dagen vieren...

Daarna zijn we met alle meisjes van het laatste jaar spaghetti gaan eten bij een meisje thuis.. omdat die Oma "super" lekker kan koken..
Dat vind ik niet want het was echt koude pap in vergelijking met de lekkere spaghetti van bij ons thuis..., maar ja...

Ik heb ook zo beetje problemen met andere vriendinnen. Ik denk dat die een beetje jaloers op mij beginnen te worden. Dat is echt niet leuk, want het valt zo op dat die achter mijne rug aan het praten zijn. En dat is echt zo een irritant gevoel..,maar de meisjes van het laatste jaar daar kom ik dan weer beter mee overeen de laatste tijd. Dus ja voor mijn laatste maand dat ik hier ben maakt het toch niet meer zoveel uit wat ze hier van mij denken ze..
Dan besef je toch echt hoe moeilijk het soms is om een meisje van INTERCAMBIO te zijn...

Ik ben gisteren (vrijdag) naar een groot pretpark geweest met mijn school.
EL PARQUE DE LA COSTA.



Het was wel leuk... We hadden wel wat ongeluk want we hadden echt een lelijke dag. Geen goed weer...,maar ja..
Wat ik natuurlijk het leukste vond is, dat we voor we naar het park gingen eerst wat door Buenos Aires reden en we bezochten LA BOCA !!!!!!





Ik stond op juist, maar dan ook juist dezelfde plaats als mijn broer en mijn liefje.. ik had een super leuk gevoel omdat ik het zo herkende van de foto's van mijn broer.

Een beetje uitleg voor de mensen die la boca niet kennen... La boca es dus een plaats in Buenos Aires waar alle huisjes geschilderd zijn in allemaal andere soorten kleuren... waarom is dit?
Wel .. Vele imigranten van vroeger uit verschillende landen (vooral ITALIE) kwamen wonen in dit gedeelte van Buenos Aires omdat het vlakbij de haven ligt.
Zo konden ze werk zoeken in de haven..., maar omdat die mensen zo arm waren hadden ze geen geld om hun huizen te verven. En in de haven hadden ze altijd verf om de boten te verven en alle verf die overbleef van de haven werd aan de arme mensen gegeven...
En zo werden hun huizen geschilderd met de overschotjes van alle verfpotten. Dus je kan je voorstellen dat alle huizen in het rood,blauw,geel,groen,... alle kleuren van de regenboog werden geschilderd.
Hier werd vroeger ook veel tango gedanst, maar de tango was vroeger een SEXY dans die verboden werd door de overheid om te dansen .. Dus de arme mensen met veel prostitutie in de steden dansten alleen maar de tango..., maar later werd de tango natuurlijk een passioneel dans typisch voor Argentinië..

Na dat we alles bezocht hadden (ook het stadium aan de buitenkant van BOCA JUNIORS voetbalclub) gingen we dus naar het pretpark...
Al die kinderen vinden dat super speciaal en super groot,maar bij ons in Belgie is dat wel veel mooier en specialer ze.. haha , maar ja ik ben dat hier al gewoon ...
Het is veel ouder ingericht, ik had zelf soms wat schrik dat er dingen gingen instorten of zo en daarnaast was er ook geen KAT...
Dat was wel een voordeel natuurlijk, we moesten bij geen 1 ding aanschuiven.. haha

Daarna zijn we naar een groot Shoppingcenter gegaan... wel leuk maar ik was echt veel te moe om iets te doen dus ben ik met een meisje een lekkere lasagne gaan eten!!zoooo lekker jong...

Het valt wel op de Buenos Aires een wereld apart is in Argentinië. Het is zooo Europees in vergelijking met alle kleine dorpjes waar die mensen wonen..
Ik voelde me zo op mijn gemak daar omdat het zo Europees was. Ze hadden STARBUCKS,, ze hadden APPLE, ze hadden alles .. ik moest zo hard denken aan mijn broer en Sam..

Ziezo...
dat was het weer.. waarschijnlijk ben ik weer van alles vergeten maar ik kan daar niet aan doen

zoenen LINE

En (beetje te laat) GELUKKIGE VERJAARDAG VOOR ANNIK !!!!!!!!!!!!!!!!! HIHIHI

7 opmerkingen:

  1. Gaëlle11/08/2009

    Joepie ik kan eens iets schrijven voor je mama iets schrijft haha !! Wete Lineke, trek u er niets van aan dat sommige mensen jaloers zijn op u !! :) U echte vrienden zitten hier hé :) en die zijn niet jaloers !! Dat pretpark, ik ben ooit eens naar een pretpark geweest (ik weet niet goed meer waar of wanneer of heb ik dat gedroomd.) en dat was ook zo oud maar we moesten dan niet aanschuiven suuuper handig!! Ahja en over die spaghetti, we moeten eens naar de kastard gaan , daar hebben ze super lekkere pastaaaaa :)!!! Dat is eigenlijk wel een leuk spelletje voor moederdag met die zinnetjes hé :). Ik heb het gevoel dat alles maar dan ook alles gevierd wordt. Ik kan met niet herinneren dat wij iets speciaals vieren op onze school en dat we dingen moeten voorbereiden? België is eigenlijk wel serieus hé :p!!
    Ik ben blij dat je terug komt in januari :D !! Je gaat niet veel meer moeten vertellen want je vertelt alles al op je blog :)!!
    Heb je mijn briefje al gekregen? Ik heb het naar je e-mailadres gestuurd..
    Ahja en je moet me leren tango dansen haha :D.
    Sorry dat ik deze week zo niet veel van me heb laten weten, maar ik zat een week bij mijn grootouders.. Mijn mama, Lieven en mijn broer komen vanmiddag terug vanuit Canada :) ik ben blij want ik miste ze.. Hoe moet jij je dan niet voelen tegenover je ouders na zoveel maanden ? Wanneer komen je mama en je papa naar Argentinië??
    Nog veeel plezier, geniet van elk moment !!!
    DIKKE DIKKE ZOEN !!
    LOOOVEEE
    ps : we denken nog steeds aan je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vertel eens welke zin jij zou neerpennen van je mama??
    Op dit moment denk ik dat het niet moeilijk is:
    IK MIS JE!!

    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. schat , als ik jouw bericht lees merk ik hoe jij gewoon jouw Spaanse taal omzet en vertaalt naar het Vlaams. We hadden ongeluk want we hadden een lelijke dag...
    Je raakt je moedertaal kwijt jong!!!
    KOM DUS MAAR VLUG TERUG.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha inderdaad Mieke, het was me ook al opgevallen. Blijven schrijven eh Lineke ;) tis zo leuk om lezen! Soms doe je mij wat denken aan carrie van sex and the City. Kzie u zo al zitten achter u laptopke (weliswaar niet ih luxueuze NY maar wel in een klein dorpje in Argentinië ma dat doet er niet toe :p) echt demax. Leuk dat je nog is je Europese gevoel terugkrijgt, binnekort voel je dat weer alle dagen, wen daar maar is aan ;) Dikke dikke zoen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mieke van Leuven11/10/2009

    Dag Lineke
    Het is al eventjes geleden dat we gereageerd hebben op jouw blog MAAR we volgen jou nog steeds hoor. We zijn superblij dat je het daar echt zo goed doet. Al die jaloerse zever, niks van aantrekken. Gewoon jezelf blijven. Nu kan je toch echt al beginnen aftellen. We zullen zeker nog eens afspreken als je terug bent want dan kunnen we jouw verhalen rechtstreeks aanhoren. We kijken er al naar uit. Dikke kus van de familie uit Leuven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Camille11/11/2009

    Klinkt allemaal echt super super leuk hé schattie !! Ik denk aan je en geniet nog van je laatste maandje. Het gaat zo enorm snel gaan hoor nu.. Amai Amai..
    Je mam en pap zijn hier komen eten deze zaterdag! Naar het schijnt was het SUPER. Ik was er echter niet bij want ik zat in d'Ardennen met twee vriendinnen.

    We moeten dat zeker nog eens doen. Maar dan met ons tweetjes erbij hé !! ;)

    Kus kus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem11/28/2009

    ik vind zo erg dat je da voelt, die jaloezie
    da is juist iets dat je niet zou mogen meemaken daar. je bent naar daar gegaan om mensen te leren kennen en het cultuurverschil, maar het is spijtig dat je dan zoiets negatief moet meemaken..

    Idd, vind ook dat je dan voor je laatste maand moet genieten en miss idd met de laatstejaars overeenkomen.
    Ze zijn ook iets ouder, zoals jij..

    Alleszinds Line, je verdient het om je te amuseren
    dus geeft ter nen lap op hee meid:)

    ege

    BeantwoordenVerwijderen