02 november 2009

alweer een dagje geen schoool

Wat doe je op een dag dat ik WEERAL geen school heb ?? --->>> op mijn blog schrijven.. haha

Het was wel terug een tof weekend,maar altijd een beetje hetzelfde liedje eh ..
Vrijdag ben ik in een huis van een vriend gaan eten met 3vriendinnen. We hebben een raar soort eten gemaakt. Het waren worstjes met een picante saus. Het was wel lekker,maar toch zo raar wat ze hier eten ?...
Daarna heeft die jongen die zo goed gitaar kan spelen terug beetje liedjes zitten spelen, dat was wel de max terug, want het was een super mooie avond. Lekker warm lagen we met z'n allen op een matras op de grond in de tuin naar de sterren te kijken. En we waren allemaal aan het zingen. Super gezellig.., maar toen ik naar huis ging kwam er een storm opkomst... Midden in de nacht was er dus weer een lichte storm, maar de volgende dag (Zaterdag) was het echt weer SNIKHEET.... echt bijna 34 graden... ik kon bijna niet ademen.
Zo zwaar dat de warmte hier is..

Zaterdag vond ik wel niet zo een toffe dag als ik opstond, ... We moesten allemaal helpen om het huis te kuisen..
Geen probleem want ik ben echt geen luie en ik doe dat direct. Dus ik help,.. en plots zegt mijn mama tegen mijn grote zus dat ze de borden moet afwassen.
" NEE " zegt ze.. ik doe dat niet.. ik moet al elke dag werken ... !!!!!
Maar ojjooo toen heb ik eventjes wel gereageerd ze.. ik heb gezegd.. komaan we gaan samen dan de borden wassen, jij bent wel een beetje lui ze.. je gaat niet naar school enal...
Ze heeft toen wel de borden gewassen maar met een zeer lang gezicht en toen ik 1 bord in mijn handen nam om af te drogen riep ze " IK HEB WEL ZELF HANDEN OM AFTEWASSEN ZE, JE MOET MIJ NIET HELPEN!!!"...
Ik ben gewoon weggegaan.. , maar ja ik ben zo gevoelig eh dan.. Ik ben hier al zo alleen soms. En dan blaft die mij daar zo af, terwijl ik echt niets fout heb gedaan...
aAAAHHH soms steken die mij hier zo tegen eh .. niet normaaall...

Daarna heeft ze heel de dag geen woord tegen mij gezegd,... Ik ben ondertussen 3 uur gaan helpen in de HELADERIA (ijskraam) met een vriendin van mij.
Mijn vriendin werkt daar en soms staat ze er zo alleen voor terwijl er super veel mensen zijn en terwijl het super warm is dus ben ik haar gaan helpen .. GRATIS natuurlijk.
Dat was wel super wijs. Ik vind dat de max, want dat is zo iets sociaal... alle mensen praten met mij en al.. super tof ..

Ik en mijn vriendin hebben dan ook met de 3 afrikanen hier gepraat. Heb ik dat al verteld dat er hier nu ongeveer 10 maanden 3 afrikanen leven omdat ze gevlucht zijn.
Ze komen van Sierra Leone..
Wat ik wel heel raar vind is dat ze geen woord spaans praten. Ze hebben met mij in het engels gepraat en ze zeiden dat ze hun hier veel vervelen enal.., maar ja ze gaan niet naar school of zo.. Ze moeten iets te doen hebben ,maar ze willen dat niet.. Dus ja..

Dan ben ik terug naar huis gegaan om 6 uur en heb ik gevraagd aan mijn zus waarom ze zo boos op me werd en wat er met haar scheelt.. en ze negeerde mij gewoon.
Dan ben ik een film gaan kijken met 4 vrienden. Super leuke film en daarna vroeg mijn zus uiteindelijk of ik mee wou gaan eten in de Pizzeria..
Ik zei "ja" , maar heb wel geen zin om erbij te zitten als je me heel de tijd negeert.
En toen zei ze dat ze totaal niet boos was??..
En nu praat ze terug tegen mij..
Tis toch soms een rare ze...

Zondag was het ROTWEER... HEEEL HEEEL HEEEL de dag heeft het geregend gelijk nen zot, gebliksemd, gedonderd... alles tegelijk.. niet normaal !!!
We hebben heel de dag binnen gezeten. Kaartspelletjes gespeeld, gekookt en geslapen..
We hadden natuurlijk zoveel geslapen dat we in de avond niet moe waren.. en ik, mijn mama en mijn zus (14) hebben heel de avond films gekeken ..
Vanaf 10 tot 2 uur.. 2 films...
Twas wel echt gezellig met ons drietjes... want we wenen altijd samen en al
haha

Vandaag is het maandag en ik heb geen school.. omdat het vandaag een dag is dat de kinderen mogen kiezen of ze naar school gaan of niet.. haha... tof eh ..
Mijn mama heeft me niet opgeroepen dus moet ik niet naar school .. Gisteren was het tenslotte ook heel laat...
En je raadt het of niet .. maar ik heb donderdag en vrijdag ook geen school !!! joepieeeeeee

Soms vraag ik me wel af waarvoor mijn intercambio dient ?? Leer ik hier dan zoveel ??
Ik leer hier vooral hoe LUI ze hier wel niet zijn...
(Zoals mijn nonkel die lui is om iets naar zijn lief nichtje te schrijven.. haha)


zoenen...
La LINE

5 opmerkingen:

  1. caspercitaatje, zussen en broers zijn er toch om ruzie mee te maken!! Eens roepen tegen elkaar dat doet gij toch ook met Mathias.
    Het is een teken dat je daar echt wel opgenomen bent in hun gezin. Anders zouden ze jou super beleefd behandelen de hele tijd en dan zou jij je meer een gast voelen dan een deel van het gezin.
    Dus wees blij dat ze ruzie maakt, zij kan het blijkbaar ook naast zich neerleggen na een tijdje.
    Het meest rare vind ik echt de school. Niet te geloven hoeveel vrije dagen er zijn daar bij jou. Altijd wel wat.
    En wat leer je daar Line? Komaan , wij zijn er 100% van overtuigd dat je daar heel wat hebt geleerd in die voorbije maanden. Dat besef je zelf ook wel...
    Tot gauw kus, mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem11/02/2009

    liefste Line.eindelijk nog eens Oma.Ik heb juist je laatste berichtjes allemaal doorgelezen,terwijl Pedro en Caro in de keuken aan het koken zijn.Na de passage is Pedro meegekomen.Het is niet omdat ik lui ben dat ik niet zoveel schrijf.Integendeel,ik ben altijd bezig van smorgens als Caro naar de markt gaat,tot 1 uur 'savonds.Dan kijk ik naar Facebook en zie dat je broer of zus aan het chatten zijn.Ik schrijf dan iets,maar ze verstaan mij niet.En ik versta hun niet.Het wordt tijd dat ik een woordje spaans leer.Wat doet Oma dan de hele dag,ja,dat vraag ik
    mezelf ook wel eens af bv.naar holland boodschappen doen,naar de schoenmaker,naar de tandarts,apotheek,dokter,shoppen, enz,enz.
    ,.Van alles,Het woord vervelen ken ik niet.Ik heb altijd iets te doen,Als ik naar bed ga,wil ik dan nog even in mijn boek lezen,maar na enkele blz.val ik dan in slaap.Wat heb ik vandaag gedaan,wel wat ik het liefste doe,naar de country beurs geweest.Oei,ze roepen mij voor het eten.
    Ik kom nog wel terug.========Hier ben ik weer.Het was lekker,Lotte,taise rijst,een mix van groentjes met pikante currysaus.Pedro zal ook voor jou wel koken,als je terug bent.Nu kijken ze naar een film,met Tom Hanks.Angels &Demons.Niets voor mij.Had ik je al iets geschreven over Amerika.Het was de Max.Ik zou direkt mijn koffers willen pakken en nog eens gaan.We hebben nog niet alles kunnen zien.We zijn wel naar de Lion KING geweest.Ik vond dat niet zo leuk,en ben na de pauze met Willy buitengegaan en iets gaan drinken,maar Caro vond het heel mooi;ze is alleen blijven zitten.Ik had liever en andere show gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem11/02/2009

    De eerste keer was mijn bericht weer verdwenen,dus ben ik opnieuw begonnen en nu was mijn bericht te vlug verdwenen.Ik had nog geen afscheid genomen,ik ben toch ook een sukkel met de comp.Nog een paar weekjes en you will be happy and we will also be happy to have you back here.much love Oma xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem11/28/2009

    Line!
    meisje, ben blij dat ik je blog weer eens kan lezen, kben nl je blog adres kwijtgeraakt door mijn mailbox eens te zuiveren...kheb toch een aantal berichten gemist zie ik, kga ze allemaal inhalen ze:)

    amai, kwou dat onze school ook zo vrijgevig was met onze vrije dagen:)

    ik reageer nog op andere berichten (als je ze kan lezen natuurlijk, door je internet)

    ege

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem12/03/2009

    Line,
    zalug ge zij naar Jason Mraz geweest !
    ik wist da wa ni , 't is zooo lang gelden ...
    Maar wij gaan samen gaan skien wh.
    'k hoop voor jou dat daar wijs is op jullie sgool want hier zijn 't examens ):
    ik mis je zoooooooo
    X Anke

    BeantwoordenVerwijderen