28 juli 2009

27-07-2009

Dag lieve Belgjes !!!

Hier een Argentijntje ... hihi,

Gisteren was het heel leuk met mijn zussen ... Ik ben samen met Erika, Lilen en hun nichtje leyla gaan lopen in het parkje !! Echt grappig... want eerst strechten we een beetje haha en daarna begonnen we te lopen ... Leyla was al na 1 minuut moe en ging gaan zitten ...
Erika en ik liepen maar 1 rondje rond het park .. maar dat is super klein!! Ze waren zo snel moe en ik moest echt heel hard lachen !!
Vandaag (28-07) denk ik dat ik ook nog eens ga lopen.. desnoods alleen .. maar dan kan ik tenminste wat langer lopen !!
Goed voor de lijn..
Niet dat ik hier veel eet hoor.. hun eten is niet slecht,maar natuurlijk vind ik mama's eten in Belgie veeel beter ...

Gisteren avond heb ik dan ook met heeel de familie een kaartspel gespeeld !! super grappig.. het spel noemt chinchos of zo iets -- het lijkt op stronten bij ons.. Dat kennen jullie toch he??
En de papa kon er niets van en we hebben echt super super hard GELACHEN !!

Ik heb een Argentijns nummer nu !! gelukkig !! ... want vanmorgen heb ik mama en mijn liefje al gehoord !! gelukkig super leuk ... dat maakt mij echt blij...

Ik wil juist nog zeggen dat ik het hier wel goed heb hoor... ik doe mijn best om mezelf te zijn.. zot zot zot haha !!
Ik weet ze zijn arm en ik ben dat niet zo gewoon ...maar ik leer hier zoveel echt waar, ik leer blij zijn met de kleinste dingen !! ik leer de taal en ik sta soms versteld van wat andere soorten mensen doen..
Ze doen nu niet veel maar dat is omdat het vakantie is ...

Ik begin volgende week maandag met school. Elke dag opstaan om 6 uur :(:( omdat school begint om 7 uur en in de middag heb ik vrij... ik ga ook elke maandag en woensdag tangolessen volgen met mijn zus Erika !! En waarschijnlijk ook tennislessen !! Dus wanneer dat allemaal begint dan zal ik veel meer te doen hebben ...

Ik heb ook 2 dagen geleden iets stuk gemaakt in de badkamer .. Het douchegordijn hangt aan zo iets klein vast en ik had de handdoek daarover gegooid en alles viel naar benenden haha !! maar ik was wel wat beschaamd toen.. ik begon te wenen en mijn mama zei dat ik niet de enige ben die dit tegenkom .. Lilen doet dat bijna elke week ...
Het valt naar benenden door de vochtigheid .. dus het was niet erg,...
daarna hebben we er nog om gelachen

Hopelijk is in Belgie alles oke ???
Mijn lieve broer ??? is alles goed in Italie ?? is het mooi ?? hoop van wel ...
Hoop ook dat de genste feesten een groot succes waren ... dat vind ik wel jammer dat ik dat niet kon meemaken..

dikke zoenen van jullie Argentijntje die jullie veel mist hoor !! maar die haar sterk houdt ...

Bommake en Bompake en omatje ik hou van jullie

xxxx

9 opmerkingen:

  1. Anoniem7/28/2009

    Dag Lineke, wat leuk om je dagelijkse verhaaltje te lezen, zo kan ik een beetje volgen waar je allemaal mee bezig bent. Je lijkt toch gelukkig omringd door mensen die veel voor je over hebben, die het niet erg vinden als je een beetje klunzig bent (dat zou ik ook belangrijk vinden, grote kluns als ik zelf ben !), die van alles met je willen ondernemen. Daar ben ik echt heel, heel opgelucht door. Sammy was daarnet heel blij dat hij wist op welk nummer hij je kon bereiken, dat zal hem een veilig gevoel geven om je nummer bij zich te hebben. Nu is hij een fietstocht gaan maken met je Papa en met Patrick, op de geleende antieken koerstfiets van Patrick, een stuk om te bewaren zegt Johan, uit de tijd van Eddy Merckx !
    Maandag zullen er inderdaad allerlei activiteiten beginnen waardoor er wat structuur in je week komt, en daardoor zal je tijdsbesef ook wat veranderen, denk ik. Veel, veel goedde moed voor je eerste Argentijnse schooldag! Opa en ik staan klaar voor mogelijke huiswerkjes van Frans hé :-)
    Ik mis je, levendige meid, geef je een dikke zoen, Annik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooh , ik ben zo enorm opgelucht dat je je al veel beter voelt. Dat is allemaal een kwestie van tijd. Ik ben alles hier aan't pakken. Het is ook bijna zover ! Het is zoooo spannend , maar dat weet je natuurlijk wel. Hou je daar sterk lieve schat !!! Het komt allemaal in orde.. Voor je het weet ben je daar helemaal op je gemak. Amuseer je , wees voorzichtig maar vooral : GENIET !!!

    Kusje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OEF! Een pak van mijn hart is dat. Ik merk dat jouw eeuwige optimisische kijk op alles de overhand heeft genomen. Ik kan lachen om je berichtjes en ben zo fier op jou. Nu kan ik je pas echt loslaten, nu ik weet dat je je draai daar stilletjesaan vindt.
    Amai, 't zal met kleine oogjes zijn jouw eerste schooldagje. Starten om 7 uur! Voordeel is dan wel dat je in de namiddag heel wat kan doen. Ik ben benieuwd naar je tangolessen. Leuk met Erika. Je zal dus toch naar huis komen met een rugzakje vol nieuwe dingen....
    We zijn al benieuw naar je volgend blogbericht. We houden van jou, lieve schat. Kus mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem7/28/2009

    Hej Line!
    Ik zag op facebook het adres van je blog. Superleuk dat je deze maakt. Mijn zus is een jaar naar Amerika geweest met WEP en ik zeg niet dat het voor haar makkelijk was, maar ze viel wel met haar gat in de boter: een lief en "rijk" gezin. Ik vind het echt wel superdapper van jou dat je dit doet en ik hoop dat het allemaal went, dat je het Spaans onder de knie krijgt en je je snel op je gemak voelt!

    Dikke zoen,
    Laura (van Femke :p)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem7/28/2009

    Lief Lineke;je hebt me doen wenen,wij zijn zo fier op jou, wij zijn ervan overtuigd dat je jouw volledig aanpast.Blij zijn met de kleinste dingen dat is prachtig van jou!We wensen jou veel goede moed,Blijf voorzichtig en amuseer je.Bompa zegt:volgende week kan je uw wiskunde kennis bewijzen,Bompa denkt dat je voorsprong zal op de Argentijnen.We kijken uit naar je volgend verhaal 't is leuk om te lezen dat het iedere beter gaat met jou. heel veel liefs BOMPA en BOMMAKE

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem7/28/2009

    Schatje ik vind dat de het super goed doet en zo mooi dat de schrijft!! Dat is echt leuk om zo af en toe eens al u verhaaltjes te lezen. Maar schat ik probeer u dus heel de tijd te bellen eh en dat gaat niet maar ja ik ga nog heel de avond blijven proberen. Hoop dat de vandaag weer een goed dagje hebt gehad. Wij denken hier allemaal super veel aan u dus als Gé u effe alleen voelt moet de daar maar aan denken eh.
    Heel dikke kus zie u dood graag
    Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Line: Goe bezig, zeer leuk (en soms wat aandoenlijk) om lezen!
    @Sam: Volhouden hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem7/29/2009

    Hehe!
    Wanneer je naar school gaat leer je zodanig veel nieuwe mensen kennen en ben je door zo veel mensen en vragen omringd!
    Hier gaat alles goed :)
    Maar ook mijn dagen hier zijn met ups en downs..
    Ma Liiineeee da gaat in orde kommeennnn !! :D
    Echt je kan het..
    En als er een rotslechte dag is, probeer te denken aan de positieve dingen,ookal is da soms moeilijk.. Kweet da je da kan :)
    Mijn eerste dag school was totaal ni wa ik er van verwachtte maar ik had toch 1 vriend dus savonds dacht ik hmm, 1 vriend is beter dan geen vriend :D en dan gaat de volgende dag weer beter want er zijn 2 vrienden of zelfs veel meer vrienden dan de vorige dag ;)
    En sorrrrry dat ik op facebook een bericht zette! Kzal vanaf nu op je blog posten! :)
    Tot de volgende !
    Valerieee x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Line!!

    het gaat wel beteren hopelijk, kan het geloven dat er een grote cultuurshock is, maar je zal er wel aan wennen. En als je dan terug komt gaat het een overwelming zijn van luxe :) hehe

    hou de mannen maar ver ver weg van je he
    wees voorzichtig, ben al bang in jouw plaats

    maar geniet ervan meisje, komt allemaal goed

    we zien je allemaal graag:)
    dikke zoen
    xx
    ege

    BeantwoordenVerwijderen