26 juli 2009

Primero dia

24-07

gisteren stond ik redelijk vroeg op; hier slapen ze heel lang;;

We aten in de middag met heel de familie...super gezellig... moeilijk om de conversatie te begrijpen , maar deed mijn best en het was best wel leuk...
Opeens nam de mama (Betty) een vogel vast. Hij noemt Pepo ;;; en deze vogel kan blijkbaar zingen en dansen ... super grappig,
Hij luister enkel naar de mama... en als ze zingt " pepo pepo pepo .... " dan begint de vogel te dansen !!! Super grappig... met dat hebben we veel gelachen aan tafel ...

Hier drinken ze om de vijf minuten "el mate " typische thee van hier. Het is de kruiden , Yerba met warm water en suiker.. wel lekker, maar ze drinken het heeeel veeel ... haha
in de ochtend ,en dan gaan we naar een ander huis en daar drinken we opnieuw mate... en dan naar het park en drinken we opnieuw mate hahaha --... veel veel veel mate !! dus ook veel pipi !!

Het gaat wel al wat beter met mij ... ik doe echt mijn best, het is gewoon omdat ze zo arm zijn dat het soms wat moeilijker gaat ..

Maar Ben had het in het begin ook zo moeilijk toch ?? in bolivia ....
En hoe heeft hij de taal geleerd?' Gewoon door te luisteren toch??
Want dat is nu toch echt nog een moeilijkheid ...

Gisteren avond heeft mijn oudste zus me meegenomen naar een Bar en om 3 uur in de nacht begint het feest maar .. dan zit de bar vol met mensen ... Toen ik daar binnen kwam draaiden alle ogen naar mij ... een beetje raar want ik voelde me zo bekeken ... en alle jongens probeerden me aan te raken aan mijn haar ... haha
maar mijn zus maylen was heel lief want ze nam altijd mijn hand vast zodanig ik me veilig voelde !! echt waar...

Het klinkt soms allemaal wat eng enzo ... maar geen nood !! ik ga hier niet dood van ... integendeel ik leer heel veel --- ik leer omgaan met andere klassen... Bommake je moet niet bang zijn ... ik voel me echt wel goed hoor, het is gewoon aanpassen ..

Alle vriendinnen zijn vriendelijk voor mij , het is moeilijk om veel te praten omdat ik weinig versta maar het gaat wel .. ik denk dat ik het snel zal leren ...

Heb alleen soms lastig met het arm zijn van hier... thuis ben ik zoveel gewoon ...

Hier kan ik niet elke dag douchen ... en als ik douch dan is er maar 1 straaltje ... en lauw water ... ook niet veel wc papier... maar ik ga denk ik morgen dat gaan kopen ...

morgen koop ik ook een kaartje van hier met telefoon nummer van hier ... Schatje dan kan je me direcht bellen !!!!!
ik mis je mijn liefje !! ik ben fier op je echt waar ... zou graag willen dat je even naar hier komt of ik naar jou ... !!!
ik weet niet of ik het 5 maanden volhou ... dat is nog lang eh ???

Doe je best !!!

OOOH ?? en patrick, papa , matti en sañ ?? oefenen jullie voor de marathon ?? doe jullie best ik duim van hier ...

tot gauw

besos LINE xxxxxxxxxxx

11 opmerkingen:

  1. Anoniem7/26/2009

    zo tof, jij bent toch een eeuwige optimist! daar kunnen veel mensen iets van leren. zet je gauw wat fotos op de blog? dan kunnen we er ons wat meer bij voorstellen.
    bye
    Doll

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Camille7/26/2009

    Schattie , je doet het super goed! ik wist dat je zo optimistisch ging zijn. Je went er zeker wel nog aan.

    Geniet met volle teugen.
    Het komt ZEKER goed !!!

    Kusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem7/27/2009

    Liefste Line
    ben blij dat je al een beetje thuis begint te voelen,dat zal nog verbeteren,sonja is bij mij en ik heb haar de berichtjes getoond.Haar dieter zit nog in mexico en slaaapt in Hostells.Meer avontuurlijk.Liefs Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve schat, wat klink je dapper. Niet te doen hoe jij jezelf zo kan optrekken. Chapeau.
    Zorg er maar voor dat je daar gewoon de dingen koopt die je nodig hebben of waarvan je denkt dat je familie ze kan gebruiken. Zo kan je die 5 (nu nog ) lange maanden beter doorkomen.
    We zagen de foto's op facebook. Je ziet er wel blij uit eigenlijk. En zo mooi! Fotomodel Line hoor, in vergelijking met de rest. Je zal niet teveel stroop mogen eten.... of de vliegen komen erop af.
    Hier gaat alles goed. We kochten een vliegengordijn voor aan het schuifraam van de keuken. Want het was niet meer te doen, al die vliegen binnen die op mijn ramen scheten. Uno keek eerst wat raar, maar nu komt hij er al met zijne kop door kijken als we eten. Grappig zicht. Dario is hier vandaag. HIj maakte in de home jouw brownie taart maar kocht te weinig chocolade!! 80 gram ipv 200 gram. En toch zegt hij dat het lekker was. ??? Heb jij daar al iets gemaakt met de meiden? Dat zal anders ook wel een leuk moment worden. Samen met de mate veel lekkere brownie taart. HMMM.
    Tot gauw, dikke zoen van je mama die haar armen zou willen verlengen tot bij jou om jou warm te omarmen. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem7/27/2009

    Hey Line!

    Ik heb het heel erg druk en heb nog geen tijd had om iets te lezen van je blog. Deze week probeer ik tijd te vinden om je avonturen te lezen. Ik hoorde wel dat het de eerste dag wat minder was en vandaar mijn kort berichtje! Ik wil je zeggen dat je de moed zeker niet mag verliezen want het zal daar nog zoooo leuk worden! Echt waar! Alle begin is moeilijk en voor je het weet zal je daar zelfs niet meer weg willen ;)!

    Veel plezier nog,
    Jeroen

    Veel veel plezier nog en tot snel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laurence7/27/2009

    Hey Line!
    Leuk om te zien hoe je alles zo positief mogelijk in je beide handen neemt. het klinkt al gans anders dan een paar dagen geleden.
    Je bent fantastisch goed bezig meid! Doe zo voort en je zal zien dat die 5 maanden vlug voorbij zullen zijn, het zijn er maar 5, gelukkig hé! We zijn echt super trots op jou, echt waar!
    Voor Camille zijn het nog 3 dagen en wij nemen dan afscheid voor 1 jaar.
    Maar jullie zijn beiden sterke meiden en kunnen het zeer zeker aan.
    Ik stuur je een hele dikke knuffel op en heel veel dikke zoenen,

    Laurence

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem7/27/2009

    Gewoon heel veel zoenen van de rondlopende dikke 'bol' (zoals jij me onlangs sms'te), Tim en Lucas!! Je bent een mega sterke meid!! Eentje om fier op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo grappig jong, thee is voor hen wat water is voor ons zkr? :D
    Super dat je je al goed amuzeerd en dat ze u zo beschermen!
    Moet keer een filmke maken van the dancing bird :D Hij zal de
    show stelen op facebook!! :D

    Dikke zoenen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem7/28/2009

    Dag Lineke, wat kan jij relativeren er zijn er die een voorbeeld mogen nemen aan jou.Elke dag gaat het beter gaan en straks komt de lente eraan 't zonnetje die komt piepen bloemetjes die gaan bloeien het zal veel mooier worden.Hou er de moed maar in Lineke het wordt vast en zeker een levens ervaring .dag ons lieve Lineke dikke dikke knuffel en kusjes Bompa en bommake

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem7/28/2009

    Lieve Line
    Heel blij je te lezen
    En nog wijzer het zien van de foto
    Op een plaats die we allemaal zo goed kennen
    Het mooiste liefste meisje op de mooiste hole van de wereld (er zullen veel mensen zijn die dat niet begrijpen)
    Prachtig
    Ik besluit uit je berichten dat het niet gemakkelijk is maar dat was ook niet de bedoeling
    Het moet een beetje een 'leerschool' zijn
    Ondertussen zijn wij terug van die mooie plek
    We zijn er wel vijf keer gepasseerd
    Een paar keer goed een paar keer er naast
    Eline en ik hebben er in ieder geval een mooie tijd doorgebracht
    Ontspanning en wat werken
    We zien uit naar je volgende berichten
    Ondertussen vangen wij Sammajio op
    Hij kwam hier vanmiddag eten en prutsen aan mijn computer
    Nu werkt alles perfect
    Hij kan alles maar dat wist je
    Zoen van ons en stel het verder goed
    Hans en Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem7/29/2009

    schatje!! zo wijs dat ik zoveel kan lezen op je blog.. ik wil nu eventjes in je plaats zijn want volgens mij is dat daar echt de moeite waard!! take care linetje! ik ben net terug van de afscheidsdrink van camille.. en morgen ga ik naar de luchthaven om haar uit te zwaaien :). Ik ga haar ook missen .. ik mis u lineke. doe dat goed daar.. kusjeeee xxx gaelle

    BeantwoordenVerwijderen