25 juli 2009

vlucht

mijn eerste berichtje.... amaaiiiii

laten we beginnen in het begin;;

in zaventem rond acht uur was het ñoeilijk ..... mijn mamatje papatje en sam hebben geweend!!
een beetje normaal,maar niet zo leuk ...

de vlucht met de zes meisjes daarentegen was wel leuk ... we kwamem echt allemaal goed overeeen ... het was goed voor mij dat er zo zes meisjes waren want we hielden elkaar sterk !! we babbelden veel.. het was alsof we elkaar al jaren kenden !! , maar daardoor besefte ik wel niet zo goed dat ik naar argentinie vertrok.... het besef was er echt nog niet !!!
om ons verdriet te verdrinken dronken ze een lekkere frapuchino van starbucks !! QUE BIEN !!!
( liet me denken aan New York )

Onze eerste vlucht vertrok met een kwartiertje vertraging... richting Madrid! Volgens mij waren we in het vliegtuig veel te luidruchtig want alle mensen rondom ons waren gelijk een beetje boos ! maar wij met ons zes vonden het leuk!!

Toegekomem in Madrid vroeg de douane ons iets , maar we verstonden er niuets van en iedereen lachte ons uit ! het was echt leuk om met de meisjes te reizen:

De lange vlucht stond ons te wachten, maar ik en margot hadden geluk. wij zaten op een super goede plaats met veeeel beenruimte!! Dus hebben we veel geslapen.

De argentijnen in het vliegtuig waren wel heel sociaal.. 1 argentijn vroeg ons vanalles en het was wel leuk om al eens contact te hebben in het spaans.. Het voelde allemaal echt goed!!
Hij leerde ons wel dat de argentijnen ipv LL zeggen we SCH. Voorbeeld : yo - SCHo en pello-Pescho ... echt raar in het begin;;

Daarna gingen we met ons allen in een busje van WEP... ook super leuk, veel ambiance!! haha grappig dat ik hier nederlands schrijf.. het spaans zit echt al in mijn hoofd:

Toen was het zover !!! we waren toegekomem, je kan niet geloven hoeveel zenuwen ik had !!!! echt niet niet niet normaal !!!
Wanneer ik uit de bus stapte waren alle andere gezinnen er al, maar mijn gezin nog niet!!
ik voelde me toen echt raar... echt triestigen alleen ! ik wou graag terug keren naar Belgie...
Maar blijkbaar wad mijn familie gewoon twee uur te vroeg gekomen en daarom hadden ze inkopen gaan doen,maar daardoor waren ze te laat...

toen ze toch aankwamen voelde me ik al iets beter, maar de andere gezinnen hadden alle andere gezinnen een auto , maar mijne niet.. eem taxi...

als ik in mijn huis toekwam dacht ik echt : Neeeeee, zo arm !!!

Het huis is heeeeel klein en heeeel koud !!! Mijn bed is hard en mijn kussen ook, maar blijkbaar is dat omdat het nieuw is...
Mijn fañilie is wel echt lief hoor..
Gisteren was ik bang omdat ik echt moe was en een beetje een cultuurschok...
maar ik denk wel dat ik het armste gezin heb ....


xxxxx Besos Lineee

14 opmerkingen:

  1. Anoniem7/25/2009

    liefste line,

    Dat gaat echt wel meevallen.Het is niet zo belangrijk arm of minder arm maar het is vooral heel belangrijk dat er warmte en liefde aanwezig is en dat overtreft alles.Dus laat het maar over je komen.One day at the time.Het kan reuze meevallen.love you.kus caro.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem7/25/2009

    Lieve Line ik ben al super blij dat je goed bent aangekomen
    ik las dat berichtje zo en er kwam een beetje een brok in mijn keel.. Ik ben echt suuuper blij voor je dat je een leuke vlucht hebt gehad zo redelijk lang en om zo alleen te zitten dat is ook maar saai he!! Misschien is het een beetje jammer van dat arm gezien maar weetje, volgens mij gaan die zoooveeeel moeite voor je doen ondanks ze mss niet veel hebben en volgens mij zijn ze ook suuuuper lief!! Want je zei al vroeger dat ze je zo mailtjes enzo stuurden hihi. en super lief dat ze een nieuw matras en kussen hebben gekocht!! logisch dat het effkes een cultuurshok is. waarschijnlijk totaal iets anders dan in Belgie. Maar argentinie heeft ook zo zijn charmes he!! en meeega goe dat spaans al in je hoofd zit!! nu zit ik hier te typen en te denken wat jij daar allemaal doet!! Ik ken je line en ik weet dat je ertegenaan gaat gaan dat jij je meeega gaat amuseren en zeeer veel gaat bijleren. want Line, dat is iets dat je mss maar 1 keer meemaakt. we zijn zo fier op je!! DIKKE DIKKE ZOEN!!! PS : Je adres van je gezin staat niet op je blog, ik heb het ondertussen al aan je mama gevraagd via facebook hihi =)
    LOOOVEE YOU and take care!!!!!!!!!!!!!!!
    GAELLE DEWULF

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem7/25/2009

    dag Line, misschien waren de verwachtingen wat te hoog,
    Gelukkig zul je nog anderen leren kennen, misschien is school wel leuk?
    Je moet ook niet verwachten dat je 'zusjes' direkt je vriendinnen zullen zijn. dat was met daphne en Rossella ook niet zo.
    Slaap maar eens goed en 's morgens ziet alles er beter uit.
    groetjes,
    Doll

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn lieve kleine, grote meid. Zo blij om je te lezen, niet normaal.
    We denken hier elke minuut aan jou. Wat een toeval dat we vrijdagnacht nog met jou konden chatten op facebook. Dat heeft jou denk ik ook wel wat deugd gedaan. Aan je bericht maak ik uit dat je je daar al wat aanpast en dat is goed nieuws. Dat je gezin geen auto heeft zal wel niet zo erg zijn hé, blijkbaar vinden ze een nieuw bed voor hun nieuwe meisje veel belangrijker!! Niet te geloven dat ze dit kochten voor jou als je bedenkt dat ze arm zijn. Arme mensen zijn vaak warme mensen hé zus. Gisteren was ik blij om te horen dat je even met Sam had gebeld en die vond dat je al opgewekt klonk. Dat maakte mijn dagje goed. En dit blognieuws is super. Hier is alles ok. Beetje gentse feesten nog, keer bij bomake gaan eten, of een ijsje gaan eten hier en daar... We houden ons bezig. Maar het is hier ozo stil. We zijn zo helemaal alleen hé, Matti is ook weg. Maar geen nood, het lukt hoor. Voor ons is het het belangrijkste dat jij daar ok bent. En zoals we je kennen zien we nu al dat je je daar al aan het inburgeren bent. We zijn trots op jou. Dikke dikke kus van je mama..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem7/26/2009

    Oh we zijn zo blij iets te horen van jou! Het is eens iets anders om met een taxi afgehaald te worden.Woon je nu op de boere buiten? 't kan heel gezond zijn,je woont nu toch bij een boer he en die hebben de melk van hun koeienen daar maken ze lekkere boter en somsverse kaas mee.Arme mensen kunnen ook warme mensen zijn.
    Nu moet je nog wennen 't is tenslotte amper 2 dagen dat je er bent . maandag ga je waarschijnlijk naar school je zal er de vedette zijn een nieuwe leerlinge en dan nog eentje
    uit Dikkelvenne .Laat ze maar eens zoeken waar dat ligt, is het ook niet op de boerebuiten?
    Kan je met GSM contact hebben met de andere meisjes?Het zou wel tof zijn.We kijken uit naar jou verhalen en denken heel veel aanjou.LIefs uit Deinze

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Line!
    Kwas echt ongerust toen ik op facebook las dat je bang was en in een enorm arme omgeving vertroefde! Ik versta je cultuurschok volledig: plots overrompeld worden met een heel ander levenstijl dan die van ons en beseffen dat je in zo'n omgeving gaat leven voor de komende 5 maanden.. Maar toch het lijkt erger dan het is. Die mensen worden gelukkig van heel andere dingen en ik denk dat ze die geluk zeker gaan delen met u! Chapeau dat je al van dag 1 zo'n positieve houding hebt! Na een paar dagen ga je hun levenstijl gewoon komen en ga je geen zorgen meer maken en ga je u op u gemak voelen!! Veel sterkte meid!

    Dikke zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Laurence7/26/2009

    Dag Line!
    Blij te horen dat het al wat beter gaat. Maar zoals ik je al een beetje ken weet ik dat je een heel sterke meid bent en je zal daar zeker wel op je 2 pootjes vallen.
    Je moet even aan alles wennen wat normaal is.
    Bij ons zijn we volop afscheid aan het nemen van Camille....nog 4 dagen te gaan! Het wordt moeilijker en moeilijker natuurlijk. Daar weet jij ondertussen al alles van hé! Veel veel sterkte ginder en we houden contact.
    Ik stuur je een gigantische super dikke knuffel op en kilo's zoenen,
    Laurence

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Camille7/26/2009

    Mijn schatje , doorbijten !!!!!!
    Je kan het ZEKER !

    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem7/26/2009

    hi line ,
    super van dit allemaal te lezen !!!!!
    en vooral dat het toch al wat beter gaat ...
    t zal efkens doorbijten worden, maar wacht maar dat ge de discotheken daar onveilig gaat maken .....
    we denken veel aan jou en uw blog is de max en zo kunnen we je avontuur op de voet volgen !!!
    hang in there ,keep on smiling !!!!! heel veel liefs van ons allemaal , pascale & co

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Line, gij zijt een wijze!
    Groetjes en kusjes vanuit Bandol

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem7/26/2009

    hey schattie Cece hier!!! ik heb al superveel aan je gedacht!! hoe je het daar zo stelt met de familie enzo. de dag nadat je vertrok ben ik je mammie en pappie tegengekomen samen met ege, supertoevallig!!! was wel leuk, en ze zei dat je toen net bij je gastgezin was aangekomen. ze was superblij dat ze 2 vriendinnen van je zag en ze was er zelfs een beetje van aangedaan! ik hoop dat ik nog veel leuke dingetjes kan lezen hier de komende maanden :) dikke kus mwhhuuaaahhh!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem7/26/2009

    Dag Lineke
    Ik zie hier een Sammy die héél veel aan je denkt en blij is met elk teken van leven uit Bigand! Als het jou goed gaat, dan lijkt hij op te leven, amai, wat een chemie is dat tussen jullie en dat op duizenden kilometers afstand !! Ik hoop dat je je daar binnen de kortste keren een plekje weet te vinden in je nieuwe gezin en dat het allenige gevoel wat verdwijnt. Vanavond is Sam eens naar de bioscoop, morgen gaat hij naar de avond van de platte portemonnees op de Gentse feesten en ga ik eens zwemmen met hem op de Blaarmeersen. Donderdag mag ik je tweede weekbriefje al onder zijn donsdeken stoppen, joepie ! Jij morgen naar school ?? ik ben al benieuwd naar je tweede nieuwsbriefje met info over wat je allemaal onderneemt en hoe je Spaans vooruit vliegt. Een heel lieve zoen nu, hou je haaks, Annik

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem8/02/2009

    hallo het is hier de mama van Margaux!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem8/02/2009

    vanmorgen wou ik een berichtje verzenden maar het lukte niet!!!nu blijkbaar wel via anonie ik heb al je berichtjes gelezen ik begrijp hoe je je moet voelen maar ik denk,doordat je zo positief bent,dit allemaal wel te overbruggen valt. ik ben blij dat jullie elkaar af en toe zien,want jullie zijn een grote steun voor elkaar.blijf genieten van de leuke dingen we blijven je volgen

    GROETJES MAMA VAN MARGAUX

    BeantwoordenVerwijderen