14 september 2009

14/09/09

Lieve belgjes ...

ik heb jullie dat toch al verteld dat mijn uniform hier niets meer is dan een gilleetje ... het is blauw met lichtblauw.. en deze gillet moet je dragen boven je kleren ... het is niets meer dan dat...
Ik mag wel ook geen rokje of zo naar school aandoen en ook geen slippers... dat vind ik wel echt
belachelijk want dat is typisch mij eh .. maar jaaaa.....

Gisteren zag ik KIMMEKE CLIJSTERS dat is toch echt geen normaal mens jong... die heeft dat nu gewonnen...
Maar je kan nooit geloven hoe ik zat te kijken naar de televisie... met GROTE ogen en super dicht bij de TV want ik wist dat mijn lieve broer en mijn liefje daar ergens in die tribune zaten .. ik wou ze zooo graag te zien krijgen,maar jammer genoeg niet....
Dat zou echt zo leuk geweest zijn .. maar het gevoel alleen al was leuk , te weten dat ik zat te kijken naar een spel waar mijn broer en liefje in LIFE zaten naar te kijken ...

Morgen heb ik " Intercolegial" .. Dan spelen allemaal scholen vollybal tegen elkaar...
Het is in de andere school, ik ben daar nog nooit geweest ...
Want hier in Bigand zijn er twee scholen .. Een school hier in het dorpje (comercial) met heel weinig leerlingen ..en er is een school in de velden ( en el campo) met heel veel leerlingen.
Dus morgen zal ik eens de grote school zien .. daar heb ik wel zin in ...

Ik ben net terug van de turnles .. Het is een soort van kickbox met een mevrouw die ons dat leert .. je kan niet geloven hoe MOE ik was daarna ... ik heb gewoon geen kracht meer om naar de tango te gaan .. dus dat ga ik nu voor 1 keer laten vallen , maar dat is niet zo erg.

Oh en mama je gelooft het of nooit ik heb aan mijn leerkracht van talen gevraagd of ze met mij mee wil gaan naar de kindertuin om te vragen of ik daar kan helpen .. en ze wil graag meegaan want haar kindje zit daar ... leuk eh... dus ik ga dat vrijdag gaan vragen ...
EN !!!!! elke zondag in de namiddag rond 3.30 tot 8.00 ga ik helpen in een PANEDERIA .. ( bakker) van een vriend..SUPER LEUK .. verkopen aan de mensen vind ik leuk omdat dat ook zo iets sociaal is .. dan zie ik mensen en praten we en drinken we mate in de bakker en al .. das hier toch echt een gezellige, familiale bedoening...

Ik kwam vandaag terug van de plaza tevoet en ik begon te denken aan Belgie... In Belgie ga ik nooit graag te voet naar de bakker !!! terwijl dat misschien 10 minuten stappen is .. amaaaiiii zoooo lui dat wij zijn ... Hier doe ik alles alles alles te voet ...
Dus mama en papa .. bereidt jullie maar voor ik wordt dus als ik terug ben een fietsrijder of een tevoetganger,,, .. of als jullie een brommertje voor me willen kopen hahhahahah
Want dat doen ze hier ook zoveel .. dat is echt leuk .. een toertje op de brommer..., maar in Belgie zal dat niet zo leuk zijn want niemand zit daar buiten .. iedereen zit binnen in zijn huis ..
PFFFFF .... wat triestig is het in Belgie .. maar dat komt door het weer natuurlijk ... altijd triestig weer...
Gelukkig heb ik wel een gezellige familie ....
Ik heb al veel zin dat jullie naar hier komen mama en papa


dikke kussen voor iedereen

xxxxxxxx

En er staan jullie leuke verhalen te wachten want .. dit weekend is het feest van PRIMAVERA (lente) het wordt hier lekker warm (vandaag was het trouwens ook warm) ... en daarna ga ik leuk op reis .. joepie de poepie

5 opmerkingen:

  1. oei oei, het wordt tijd dat je naar huis komt want je begint het daar beter te vinden dan in België lijkt me.... Al die vergelijkingen met het te voet gaan en met het binnen zitten en met het slechte weer.
    Kijk eens aan, hoe een gemoedsgesteldheid kan veranderen op een week.
    Die vooruitzichten om echt iets te kunnen doen zullen daar ook wel mede verantwoordelijk voor zijn. Ik ben blij dat je iets gevonden hebt om je verveling wat tegen te gaan. Ik ben er zeker van dat we hilarische verhalen zullen te lezen krijgen eenmaal je bij kinderen helpt of in de bakker helpt. Je zal misschien niet alles begrijpen en verkeerde dingen meegeven. Hier regent het ... na zo een mooie zomer is dit nu toch echt weer wennen. Nu te voet of op de fiets is niet echt plezant hoor.
    Dikke kus van je mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaëlle Dewulf9/15/2009

    dag lieverd !
    ik lees echt super graag je berichtjes:) nu had ik redelijk veel te lezen omdat ik net terug ben van zondag van Zarautz :)!!
    Ik kijk er al naar uit je terug te zien in januari, samen met Camille en Ashley nekeer een feestje op ons 4, zou echt tof zijn !! Ik heb het gevoel dat je het naar je zin hebt daar hihi :)!!
    Je bent echt goed bezig! en over Betty, of hoe noemt je mama daar.. Praat er eens mee!! Veel plezier daar nog en hou je goed bezig, want ik kan me voorstellen dat als je je verveelt je een beetje down bent, dat heb ik ook in België! Hoe gaat je Spaans ? Kan je al zo goede gesprekken volgen enzo ?? Het lijkt met demax !!
    Dikke zoenen, ik lees altijd je blog
    love you !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem9/15/2009

    Dag Line
    Eindelijk eens een momentje gevonden om jouw blog een beetje bij te lezen en eens te reageren. Jouw mama is blogfan en reageert zo vaak bij Femke dat ik me een beetje schaam dat wij nog niets laten horen hebben. Maar we leven natuurlijk met jullie mee en we supporteren van op afstand dat onze avontuurlijke dochters zich door het spaans worstelen en hun plaatsje weten te veroveren in dat zuidamerikaans contingent. Doe zo verder ! dikke zoen Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jolien9/15/2009

    Dag Lieve Line!

    Je blog volgen is zo precies hetzelfde als alle dagen mijn favoriete tvprogramma opzetten :p De Dolle Avonturen van Line, yeah! haha. Echt demax je verhalen te horen, kheb de indruk dat je echt super actief bent! En dat werk in die bakkerij en die kindertuin, da's pas echt het Argentijnse leventje proeven, dikke chapeau alweer :) Ongelooflijk hoe straf jij daar je plan trekt! Geniet van je reisje en denk eens aan ons want de 21ste beginnen we hier 'te studeren', ale, dan beginnen de lessen toch ;)

    Dikke dikke dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem9/28/2009

    Hallo Line ,hier oma.Weeral zo leuke berichtjes,ik ben altijd nieuwsgierig wat je daar weeral hebt beleefd.Ze houden daar precies veel van uitgaan en pleizier maken.Wel op een andere manier dan bij ons.Geniet er maar van.Later ga je blij zijn,dat je dat allemaal beleefd hebt.Er is hier ook weer van alles gebeurd.Caro en ik zijn met Marjan op verlof geweest naar Oostenrijk Stubaital.Ze waren nog aan het skieen op de gletscher.Het was de eerste keer voor mij om zo ver te rijden zonder bompa Jan.Ik had een overnachting voorzien tegen Neurenberg.Na 3 uurtjes,aan de grens (Aken),was ik al doodmoe,ik had nl. maar 3 uurtjes geslapen,die nacht..Dus Caro nam het stuur over,Ze is helemaal doorgereden tot ons eindbestemming,Brennespitz.We zijn er nog samen geweest in de winter.In de zomer is het er ook heel mooi,Marjan vond het er prachtig.Caro en Marjan hebben lange wandelingen gemaakt,met Nordic Walking stokken.Balou was ook mee. Na die lange wandelingen van ong.6 uur was ze knock out.We zijn ook naar de Elfer Lift geweest.Caro heeft daar Parafly gedaan,Ken je dat?Ze vond het zalig,zo zweven over de bergen.Nu was het met een pilot,maar ze zou wel les willen volgen,een volgende keer.We hebben ook uitstapjes gedaan,Seefeld,Neustift,en een Italiaans stadje bezocht.Dan de reis terug,heb ik gereden aan een stuk 1100 km..Het is gelukt,dus voor herhaling vatbaar.Alles was dus perfekt verlopen,maar het is niet te geloven,ik doe al die kilometers,naar oostenrijk,italie enz.ik ga naar de carefour zoek een parkeerplaats,komt iemand van links,afgereden,pats tegen mijn nieuwe auto.Zware blikschade.Spijtig.
    Zo zijn er altijd positieve dingen,maar ook negatieve.
    Heel positief was mijn voordracht over de Holocaust ,ik had het niet verwacht,maar iedereen was vol aandacht.Johan had mij gevraagd een toespraak te geven voor de Rotarieclub.Ik werd dan nog in de bloemetjes gezet.Papa en Caro waren er ook.Er wordt gebeld en Balou zit in de gang.Vlug even kijken.Met Balou,weet je nooit.Veel,veel kusjes van Oma.Ik heb nog nieuws,dat is voor later.XX

    BeantwoordenVerwijderen