22 september 2009

Fin de Semana del PRIMAVERA

Zaterdag 19-09 was er op de plaza van mijn dorpje een soort marktje. Het was heel goed weer en super gezellig...
Er waren allemaal kraampjes met BROL hihi,maar dat maakte even niet uit want het was gewoon echt gezellig...
Iedereen was daar van in de middag tot in de avond... allemaal op de plaza. Mate drinken en beetje koekjes eten.
En in de avond waren er dan ook optredens...Een bandje (jongens van in het dorp) en ze speelden classic ROCK van Argentinie... niet volledig mijn goesting,maar het viel mee...
En daarna ook allemaal soorten dansen ... Bijvoorbeeld Brasiliëro, arabische dans, ...

En maandag was het 21-09 : DE LENTE
Zoals ik jullie al eerder liet weten vieren ze hier alles... dus ook de lente wordt hier gevierd. Ze noemen dat de DAG VAN DE STUDENT... dan mag de student zich de hele dag laten gaan...
Gisteren was er dus een groot feest op een camping (10 min van mijn dorp). Naar dit feest komen er echt heel veel mensen van buiten Bigand ook. Bijvoorbeeld Chovet,Chabas,... allemaal dorpjes van rondom mijn dorp...
DUS kwam MANOELLE ( ander meisje van belgie) toevallig ook naar dit feest want zij woont (15min) van deze camping...
We hebben dus ook beseft dat we echt dicht bij elkaar wonen en dat we zeker eens gaan afspreken...
Het was een super gezellig feest... Er speelden weer bandjes van in Bigand, er werd gedronken (wijn of mate)... ik dronk MATE !!!!! Echt waar... want die zijn beetje zot jong.. sommige dronken al wijn om 10 uur s morgens...
Maar ik heb er echt van genoten ... het was ook heel goed weer...

In vergelijking met vandaag jong... want vandaag is het hier een STORM (weeral) veel regen en wind en koud... pfffffffff niet leuk...
Doordat het weer zo snel veranderd van warm naar koud naar warm ben ik een beetje ziekjes geworden... mijn neus loopt, heb veel snotjes en ik heb een hoestje,maar dat heb ik in belgie ook soms he.. dus niet zo erg...

Vandaag (dinsdag) hebben mijn papa, matti, sam en ben mij gebeld.. het was echt SUPER om jullie te horen.. ik wou dat toch nog eens zeggen!! Echt ik heb er super van genoten ... het was lang geleden dat ik zo gelachen heb... Hier lach ik ook wel, maar ik kan echt nooit zo lachen zoals ik met jullie lach.. Ze hebben hier echt een andere humor... (veel lager) .. jaja NOG lager dan MIJN HUMOR... hihi

Morgen vertrek ik op reis naar Santa Fe met mijn zus en haar jaar van de School tot 25-09, en de 27-09 vertrek ik naar IGUAZU...
Dus daarna vertel ik jullie alles... hopelijk vergeet ik niets, maar stiekem moet ik zeggen dat dat echt nog moeilijk is om een blog te schrijven .. want ik maak hier veel mee maar dat is zo moeilijk om alles deftig op te schrijven en om alles te onthouden...

Dikke zoenen

Argentijntje LINE

6 opmerkingen:

  1. Anoniem9/22/2009

    neem pen en papier mee en schrijf je belevenissen op dan kan je ze later op de blog zetten als je dat wil;het is heel leuk om je verhalen te lezen
    groetjes caro

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zussiebussie, veel plezier in Santa Fe en Iguazu. Op die manier gaat de tijd echt wel snel voorbij gaan.
    En zoals Caro zegt, aub: schrijf het ergens op of zo, want wij zijn zo razend benieuwd naar wat jij daar allemaal meemaakt en doet.
    Ook voor jezelf is het fijn om die dingen nadien te kunnen nalezen...
    Verzorg je goed , dikke kus
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiep Hoi !
    Josefien hier, mijn eerste berichtje geloof ik, schandalig gwn ... :s
    Ook al is het daar soms een beetje vies, tklinkt tog megawijs en stiekem kan ik niet wachten om zelf ook op uitwisseling te gaan! Zoveel leuke dingen te beleven ! Amuseer je in Santa Fe (mamie en papie zijn daar al gwst -> KEIMOOI !) en Iguazu ( Ook keimooi naart sgijnt :p) en ik vint dagij da goed doet zo die blog, ge sgrijft tog nog vaak ni ? :)
    en ik dacht zo aangezien we (bijna) familie zijn, dak tog maar eens lekker moest reageren en U nog succes wensen voor die 2 maand en 3 weken en 5 daagjes dat je daar nog bent !
    Kusjes en Groetjes !
    Josefien XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem9/23/2009

    Dag Lineke
    Al een tijdje geleden dat ik je nog schreef, het is hier wat druk met ieders begin van het academiejaar... En helaas geen lente in het vooruitzicht voor ons, maar herfst en dus vroege, donkere dagen. Na de vele maanden buiten valt me dat toch echt wat tegen. Bij jou gaat alles goed, lees ik en hoor ik van Sam, soms is je dagprogramma wat te mager, maar soms lijkt het me toch goed gevuld. Ik ben benieuwd wat je uitstappen en je werk bij de bakker en zo je bij zullen brengen ! Ik keek gisteren naar de foto's van New York van Mat en Sam, het loopt van de beelden hoe leuk ze het daar hadden. Die twee genieten ook nu nog van de eerste, wat losse week op de hogeschool, maar ze zullen er vrees ik weer snel hevig tegenaan gaan als ik zo naar hun rooster naast mijn koelkast kijk. Morgen probeer ik een paar fotootjes van Sam te maken, hoop dat je dat nog steeds leuk vindt ?! Lieve zoen, Annik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag ons lieve Lineke!
    Voor jou komt het mooie weer er nu echt aan, hier is het alsmaar vroeger donker!! Maar we klagen niet, hoor! Ik kan nog altijd buiten op het terras, in bikini,mijn strijk doen... Niet slecht, hé voor eind september?? ;-)
    Ik (en M en M zeker ook) zou wel eens willen mee wandelen op zo'n marktje bij jou. Tussen al die brolletjes snuisteren: lijkt me super gezellig!
    Op reis zijn wij niet weg te slaan van al die kraampjes...
    Maar jammer genoeg is het nog lang vooraleer het voor ons weer vakantie is. M en M moeten alweer veel werken, maar zo blijven ze bezig, he!
    Geniet er verder van en tot de volgende keer,
    x, t Vee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaëlle9/26/2009

    Schatteke :)! Het was een paar dagen geleden dat ik je blog nog heb gelezen, een schande gewoon ! Zo leuk dat je zo naar andere dorpen / steden gaat, leer je Argentinië beetje kennen hé :)!
    van 21 september is het nu herfst bij ons , maar het is echt nog suuuuper mooi weer vind ik!! zo 20 graden en warmer soms !! maar 's avonds en 's nachts is het wel koud en 's morgen als ik met fiets van station naar unief moet (UZ) is het ook zo koud !!! en met ballerina's is dat echt afzien, maarja daarna zit ik met stuk of 500 in een auditorium, dus warmt het daar wel op (alhoewel ik daar ook al koud heb gehad hihi)
    Trouwens, als je terug bent zullen we es samen weg gaan met Camille, Ashley enzo en zullen we ook eens op z'n Belgisch lachen ;-). Alhoewel we ook laag zijn qua niveau ze hihi!!
    Ik heb nu een week 'school' achter de rug .. Het is echt een super aanpassing ze ! In het begin een beetje chaotisch maar nu lukt het wel wat beter, ik denk dat ik eens wat ga leren want het is super veel !!
    Veel plezier daar nog, it's a once in a life time opportunity!! Ik weet dat je ervan geniet!! Over 2 maanden 3 weken en ondertussen 1 dag ben je terug thuis en ga je zo zeggen van : 'wow zo snel dat dat is geweest'
    LOVE YOU
    DIKKE KUS
    MISS YOU
    Gaëlle :)

    BeantwoordenVerwijderen