07 september 2009

El clasico

Dag lieve mensen ..

Ik moet me een beetje haasten want binnen tien minuten heb ik LO...

Maar ik wil toch nog snel vertellen dat gisteren dus EL CLASICO was... ik heb jullie dat toch al uitgelegd wat dat is eh ...
Voor diegene die het vergeten zijn... dat is dus in de voetbal ... De twee vijanden van het dorp Bigand spelen voetbal tegen elkaar .. en dat is de meest belangrijke match ooit hier ...
Dat was gisteren ochtend dus ..
Het begon om 10.30 . Wij waren er al om 10 uur anders heb je geen plaats om te zitten ..
Na dat we een goed plaatsje hadden bemachtigd begon het lawaai ... ik was echt eerst heel hard verschoten .., maar ze begonnen dus met bommen te smijten, met trommels te slaan en trompetten te spelen ... ongelooflijk ...
Ze begonnen papier rondtegooien ... en ze begonnen te zingen..

Eerst speelden de jongens van ongeveer 18 jaar ... dat is niet zo belangrijk,maar toch leuk omdat er vrienden van me mee spelen ..
Daarna is het de echte belangrijke match... De intrede van de clubs is heel speciaal ...
Eerst komen de spelers van INDEPENDIENTE op het veld (rood) ... dan worden er bommen gegooid met kleur rood en is heel het veld rood...
Dan komen de spelers van de SPORTING op het veld (geel) dan worden er bommen met gele rook gegooid...
Ongelooflijk om te zien hoe iedereen uit zijn dak gaat ..

Er worden vele vuile woorden geroepen ... en er wordt ook vaak een jongen van op het veld uitgescholden ... dat vind ik minder leuk ...
Want ze lachen die jongens dan uit... Bijvoorbeeld een jongen die een vinger heeft verloren toen hij klein was ... dan roepen ze ... " Franco... waar is u vinger gebleven ..je zou hem beter zoeken"
Dat vind ik echt mega zielig ...

Maar ja ... het belangrijkste is dat het super spannend was want deSPORTING maakte een goal .. ,maar ze telde niet ... en op de laatste moment heeft INDEPENDIENTE een goal gemaakt...
Dus zijn de RODE gewonnen JOEPIEEEEEEEEE !!!!

Jullie kunnen niet geloven hoeveel kabaal er werd gemaakt... schitterend gewoon ... hihi ..
ik heb het gefilmd en heb ook fotoos...

Mama zou jij de fotoos van op facebook anders op mijn blog willen zetten ... DANKU


dikke zoenen ...
ik ga nu gaan sporten ... snel snel hihihi ben al een beetje te laat ...

Ohhh wat ook grappig is om te vertellen .. hihi vandaag moest ik niet naar school omdat het aan het REGENEN was...
hahahahhaha
stel je voor ... dan zou ik in belgie NOOIT naar school moeten ...dat zou pas leuk zijn eh

xxx zoenen

2 opmerkingen:

  1. Maar je zou nu wel moeten naar school gaan hoor, het is hier nog mooi weer. Hoewel , 1 september zou in het water gevallen zijn als eerste schooldag. kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yannick9/08/2009

    Zo goeie verhalen altijd:) Echt entertainend:)

    BeantwoordenVerwijderen