15 oktober 2009

LANNNGGG WEEEKEND

Hej mensen..
Jahhh jaahhh ik leef nog, en ja ik weet het het is heel lang geleden, maar ik had een ongelooflijk lang weekend met super veel en leuke dingen.
Begin te vertellen -

Zaterdag 10-10 was er in ons dorp HET FEEST VAN HET DORP van BIGAND. En deze keer het echte feest van 100 jaar bestaan ..
Het was een parade zoals in Disneyland .. hihi.. en iedereen van het dorp moest wel eens passeren. Dus wat denk je ... IK OOK hihihi .. ik heb moeten defileren met mijn school.
Allemaal in onze lichtblauwe polootjes moesten we gewoon twee straten stappen en dat was het .. dan heb ik nog lang staan kijken want dat was wel echt nog mooi en leuk.
Meisjes die Arabe dansen en meisjes die Braziliero dansen enzo..
Echt super gezellig ..
en op het einde van de avond was het de sluitingstijd met super veel mooi vuurwerk.. Woowww wat mooi..
Ik kreeg er kippenvel van.

Zondag was het van hetzelfde laken een broek .. hihi er werd op de plaza vanalles gedaan en het was super gezellig.
En in de avond had ik een verjaardagfeest van mijn tango leerkracht. Cezar noemt hij.
Alle meisjes waren super jaloers op mij omdat de vrienden van Cezar blijkbaar super mooi zijn..
(dat vond ik nu nen keer niet waar maar ja... ze waren wel grappig en heeeel oud haha)
Maar het was wel echt een leuk feest. Want die vrienden vormen eigenlijk allemaal een mannelijk koor. Je kan niet geloven hoe fantastisch dat was. Ze hebben dus gezongen en gitaar gespeeld. Je kan het je al voor stellen dan ben ik helemaal in mijn nopjes en voel ik me direct goed..
De jongensgroep noemt zichzelf LA MURGA en die zingen dus allemaal samen zonder begeleiding van insturmenten en toch klinkt het alsof er duizend instrumenten zijn.
Ik stond met open mond te kijken en ALWEER kreeg ik kippenvel ...

De volgende dag ALWEER FEEST !!!
HIER BESTAAT NIET ANDERS DAN FEEST FEEST FEEST EN GEZELLIGHEID ..
Dat is toch een mooie eigenschap van het latijns amerikaanse deel. Ze willen altijd alles samen doen en samen zijn...
Dus de maandag kwam eerst MARGAUXTJE naar mij. Super tof om terug met haar te zijn want das nu keer echt een goede vriendin- We hebben leuke dingen gedaan want de maandag werd
de VLAG VAN HET DORP gekozen.
Vele mensen mochten een vlag ontwerpen en de maandag werd dan de mooiste uitgekozen. Ik moet zeggen dat ze niet lelijk is maar ook niet super mooi.
Het was snik heet toen de aller grootste vlag van argentinie werd opgeheisd.
Heel mooi....

En toen zijn we samen gaan kijken naar een optreden van alweer allemaal dingen in het dorp.
Eventjes saaie momenten maar dat was uiteindelijk niet zo erg WANT
op het einde werd het LIED VAN HET DORP gekozen en je kan het niet geloven maar LA MURGA (de jongensgroep) is dus verkozen geweest.
En toen ze het lied van het dorp zongen kreeg ik ALWEER kippenvel maar nu werd ik vergezeld van Margaux .. omdat het liedje zoo mooi is..
Het was avond aan het worden en toch nog steeds redelijk warm, iedereen van het dorp was op de plaza, super gezellig...en dan zingen er zo een stuk of tien mannen samen zo een super mooi liedje met allemaal herinneringen van het dorp.
Het was fantastisch om te zien en te horen.
Omdat ,in het liedje zingen ze over alle dingen die te doen vallen in Bigand en alle dingen die hier bestaan en voor mij waren dat echt ook de dingen die ik in mijn hoofd heb als herinneringen omdat ik hier nog maar pas ben...

Toen werd de URNE ook geopend en gingen alle brieven die de mensen hadden geschreven in de urne .. en binnen 50 jaar wordt deze urne terug geopend...
Ik heb geschreven dat ik ga proberen om terug te komen binnen 50jaar .. hihi

Het was echt leuk en gezellig. S'avonds zijn we dan gaan eten met margaux en mijn zus en vrienden.. tot 1uur ... en dan dinsdag hebben ik en margaux gewoon samen geweest. VEEEEEL gebabbeld en veeeel gegeten en gezond in de zon .. hihihi

En woensdag moesten we dan samen naar Rosario om te gaan knutselen..
We hebben vanalles gemaakt om op het feest van de Colectividades te tonen...
Het was zoveel werk dat we nog niet klaar zijn dus moeten we nog eens terug keren ...
Het wordt wel mooi .. we hebben zo twee super grote frietzakken gemaakt met valse frietjes in, echt mooi .. en ja.. nog veeeel meer...

fotoos komen er nog...

Ik vind het echt jammer dat ik niet naar de REUNIE van de leuke voskenslaan kan komen want OOHHH je kan me niet geloven maar ik mis de vosjes wel ...
volgende keer kom ik zeker en vast....

dikkkeee zoenen
voor iedereen
en het is niet meer zoooo lang...
ik moet er nog van genieten eh !!!!!!

SCHATJE IK MIS JE xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Line

3 opmerkingen:

  1. FEEST FEEST FEEST! En als je hier weer terug bij ons bent, wees dan maar zeker dat het dubbel FEEST zal zijn!
    Een prachtig lang verhaal met o zo veel indrukken en gevoelens van jou.
    Geniet er nog van zus, het afscheid van al die dingen daar komt ook dichterbij. En al weten we dat je met je hart echt weer terug wil komen bij ons, toch weten we ook , dat je hart voor de tweede maal in 6 maand tijd, pijn zal doen bij het afscheid nemen van jouw tweede leventje.
    Maar wij zullen erbij zijn om de pil wat te verzachten.
    Kus, van je mama, die aftelt aftelt aftelt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10/15/2009

    Wat heb jij ongelooflijk veel te doen daar.
    Ons leven lijkt hier zo saai naast het jouwe en ik dacht dat er in Gent veel te beleven was....
    Have fun,
    Doll&co

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaëlle10/16/2009

    Dag lieverd !! Ik lees je blog super graag en 't is zo totaal niet saai hihi!!
    Zoveel te doen daar, 't is echt zo vakantiesfeer als ik dat lees hé :) en zo leuk dat je terug gaat komen met zoveel herinneringen !!!
    In belgie is het super druk druk druk as usual, Belgie is nu eenmaal zo . 't Unief is zwaar vind ik, veel les enzo en veel pagina's die cursussen :-p!!!
    Donderdag, gisteren dus, ben ik met Ashley bij mijn nicht gaan eten op haar kot en dan naar FAAAAAMMEEE gaan kijken! Ik kreeg kippenvel van al die liedjes en die dansjes en mmmmmm die acteur was zo mooi (Ashley vond dat ook :D)!! hihi :D
    En dan ben ik weggeweest in overpoort :). Edgar en Jonas waren daar enzoo echt tof :)!
    Vandaag heb ik dan beetje gebrost, maar enkel vanochtend :D uitslapen omdat het 3uur ofzo was als ik in bed lag .. En dit weekend ga ik leren !!!! en morgen een chocoladetaart maken hih :D!!
    Veel plezier daar nog!!!
    kusjeee

    BeantwoordenVerwijderen