28 oktober 2009

Werkdag vandaag

Ik ben net terug van een hele voormiddag gewerkt te hebben ... Ik heb mijn mama geholpen
om dingen te verkopen in een Intercolegial ( sportdag) van de kleintjes..
Ik ben dus niet naar school gegaan, maar ik heb daaren tegen wel heel de dag gewerkt en ik ben heel moe. Want het wordt hier ook steeds warmer en warmer en je kan niet geloven hoe
zwaar de warmte hier is..
Het drukt echt zwaar op mijn lijf... hihi...

Maar ik heb me dus DOODGEERGERD aan de leerkrachten van die school.. Die gingen mij normaal helpen vandaag ! NIETS VAN GEZIEN. Ik en mijn mama hebben echt ALLES gedaan...
Die zijn echt niet normaal jong, bijvoorbeeld... ik moest een hele grote zak vol ,met broodjes voor hotdogs te maken, brengen van de bakker helmaal naar het speelveld met de fiets... ik kwam toe met echt mijn twee handen zo vol of iets en je moet dus niet denken dat er 1 lerares opstond om me te helpen.. integendeel zaten ze mij beetje aan te staren en te lachen..
Daar kan ik dus niet tegen eh...
Ik ben volgens mij al veel volwassener als hun, ale wat ik daarmee wil zeggen is dat ik WERK zie en dat ik direct maar dan ook direct help..
Er valt een fles op de grond... wie zal ze oprapen IK of 1 van de leerkrachten ??
het antwoord is heel gemakkelijk .. hihi

En ik zat daar dus al 4 uur in de warmte te helpen .. en plots komen die leerkrachten toch wel ZAGEN zeker... wanneer gaat dat hier gedaan zijn, heeft het nog niet lang genoeg geduurd, ik wil naar huis... ik heb andere dingen te doen..
Ge kunt het niet geloven wat die allemaal zeiden ... ik stond met mijn ogen en mond open naar hun te kijken en te denken in mijn hoofd " wie zijn hier nu de kleine kinderen .. jullie of de kinderen die hier hun zot aan het amuseren zijn en die willen blijven ... " amaiii amaaiiiii
ZOOO LUIIIII....

Maar kijk ja .. wat doe je eraan...
Hier zie ik dan wel een ongelooflijk verschil met Europa... We werken ons te pletter en we weten wat werken is .. jammer genoeg zijn ze hier iets minder actief om werk te zien ..
Ze zeggen dan ook allemaal dat er GEEN WERK BESTAAT voor alle mensen in het dorp ..
wat ik dus bijna niet geloof want overal hangen briefjes uit dat ze werk zoeken..
ZE ZIJN GEWOON TE LUI ..

haha
zoenen
Line

3 opmerkingen:

  1. ja, werken kunnen we hier wel. Sam en Matti en Daffie studeren hun te pletter. Matti is er vandaag zelfs niet goed van , ken je dat??? De hele dag in die lokalen zitten om te leren. En nu weer aan den buro om te studeren...
    Ik zelf hol weer van hot naar her voor school. En als ik vrij ben ga ik werken bij Lies en Tim in het nieuwe huis. Maar eigenlijk voel ik me niet teveel werken hoor, we zijn het zo gewoon hé. Tis maar hoe je het zelf wil zeker.
    Nog 2 dagen en de herfstvak. begint hier. En dan wordt er ook weer gewerkt. Maandag met een collega vergaderen, dinsdag op school een opslagplaats maken voor knutselmateriaal, woensdag vrij...!! en de donderdag en vrijdag Lies helpen... Maar ik klaag niet, ik vind het eigenlijk niet erg helemaal niet.. WANT mijn tijd gaat snel voorbij en hoe sneller hoe liever want dat ben ik sneller bij uuuuuuuu.
    Zaterdag komen Ella en Lucas hier de hele dag. We mogen baby sitten. Matti wil meehelpen om met Lucas dingen te doen zegt hij.
    En zondag: DEN EROS he, jullie kado. dat wordt vast fijn.
    Dikke knuffel van je mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Lineke!
    Ik ben eigenlijk te lui om hier een reactie te plaatsen.
    Vandaar, geen reactie!
    Groetjes van uwenonkel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem10/29/2009

    Lieve Lineke we lezen uw blog met veel interesse hoor! En lui dat ze daar zijn hé, dat is voor jou de cultuurschok zeker?
    Maar uw gastmama is toch niet te lui om te koken, hebben we begrepen! kun je eens wat vertellen over wat je zoal eet op een dag: 's morgens, 's middags 's avonds?? Brood? vlees? petatten? groenten, fruit enz enz...
    Bomma en bompa zijn nieuwsgierig hé! Groetjes uit Deinze...

    BeantwoordenVerwijderen