17 oktober 2009

Weekend

Nu wat meer uitleg over mijn weekend...
De weekends zijn hier wel altijd echt leuk hoor... VEEL TE DOEN...

Vrijdagavond waren we met 4 vrienden... Ik,Franko,Dalila,Santiago.
We zijn samen pizza's gaan halen, maar Franko had ze gekozen.. Hij had de 4 BESTE pizza's gekozen.., en met de beste wil ik dus zeggen de DUURSTE .. we moesten 110 pesos betalen voor vier pizza's wat dus SUPER VEEL IS ...
In Euro is dat natuurlijk niets... dat is 20 euro.. hihi, tja als ik het zo bekijk ...

Maar wat het stomme was is dat hier de mensen echt niet de gewoonte hebben om voor elke persoon een pizza op te eten. Is dat nu niet echt gewoon in Belgie dat iedereen 1 pizza op eet ? Hier dus niet... We hadden ongeveer nog 2 pizza's over op het einde.. haha.

Het pizzaverhaal is eigenlijk niet zo belangrijk, het leukste aan de avond was dat Santiago gitaar beginnen spelen is..
WOOOWWWW ik stond met open mond te kijken. Ongelooflijk hoe die jongen speelt en zingt...en plots deed me zoveel herinneringen boven komen.. aan het schoolfeest en vooral aan Jeroen (ook omdat hij net vertrokken is naar Peru..)
En jullie kennen mij als er iemand gitaar speelt komen mijn gevoelens eruit... dus plots had ik het even toch moeilijk...
Hier is dat zo ongelooflijk hoe OPEN de mensen zijn, ze nemen me direct op in de groep zoals ik hier al jaren woon...
Om 12 uur s'nachts in de midden van de straat zaten we met ons vier te zingen.. LUID TE ZINGEN... onder de sterren hemel en geen 1 buur is komen klagen over nachtlawaai. Niet 1 keer is de politie komen vragen of we niet konden stoppen of stiller moesten zijn...
Wat toch een verschil met Belgie is vind ik,..
Hier in Argentinie zullen ze meegenieten en op straat komen om meetezingen of mee te doen...
Het was dus een stuper leuke avond en daarna ben ik vroeg gaan slapen...

Zaterdag heb ik beetje genoten van de dag en niet veel gedaan .. , maar in de avond had ik dus een dansoptreden..
Ik ga dus naar de klas van Reageton en Cumbia en daar hadden we nu een optreden van...
Ik vond dat wel leuk omdat dat terug een herinnering bij is, maar hier dansen ze wel met HELE korte rokjes naar mijn goesting hoor.. dus ik was echt wel een beetje beschaamd.., maar uiteindelijk is het me wel redelijk goed gelukt en was het echt nog mooi...

dikke zoenen
Line

5 opmerkingen:

  1. Line! Liedjes zingen op straat met de gitaar. DE MAX! Ik kan geloven dat je je dan zo goed voelt. Dit is echt jouw ding hé. Zing jij dan ook? Kunnen ze liedjes spelen die jij kent?
    En zijn er foto's van je dansoptreden?
    Ik zal eens op facebook kijken zeker? En ik laad ze dan wel op naar de blog. Als ik mag....
    KUS Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaëlle10/18/2009

    LINEEE !!
    Ik merk dus dat die Argentijntjes daar zo beetje socialer zijn dan hier .. En dat ze daar waarschijnlijk een minder stressvol leven hebben als hier, ik heb het gevoel dat je daar veel relaxed ! Maar Belgie is nog altijd niet zo slecht hé op sommige vlakken ;-)
    Doe zo verder, amuseer je , geniet ervan !!
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liefste Linetje!

    Como estas, mi amor :) veo que todo va superbien y que estas feliz:) Tis al veeeeeel te lang geleden dat we eens geskypt hebben!! moeten we dringend nog eens doen, maar je bent nooit meer online op skype :( Tis daar altijd feest eh bij jou, daz wel leuk.. ier is er ook veel feest maar dan vooral in de weekend en omdat we zelf willen uitgaan. maar gij ebt daar praktisch geen school, ikke wel ze ier! haha, maar kijk morgen vertrek ik naar Veracruz met mijn school (ook met de jongere klassen zoals gij ebt gedaan) dus denk wel da da wijs zal worden!! Kben wel beetje ziekjes nu, dus hopelijk ist morgen beter want anders wil mijn mama van hier mij ni laten gaan :s
    Dikke zoen, lieve sgat, denk aan jou en geniet volop van je laatste dos meses..
    te quiero muchissimo :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fem, Line kan niet meer op skype. Het lukt haar niet meer om haar apple aan de computer van die familie te linken.
    Wij bellen haar de laatste tijd via skype , op haar gsm nummer van daar.
    We vinden het super jammer, maar ze kan het niet verhelpen.
    Y veo que te español está bien... felicidades.

    BeantwoordenVerwijderen