07 oktober 2009

Weetjes

Hejjjj...

Door jullie filmpje voel ik me dus heel goed nu .. hihi...

Wat wou ik eens vertellen ???

OOH jaaa ..
Vandaag moest ik de vlag optrekken bij mij op school. Dat is dus elke morgen dat dat wordt gedaan. Dat is een gewoonte.
En vandaag moest ik dat doen met een ander meisje van mijn klas. Maar wat was er nu speciaal aan dat is dat ze op halve stand moest staan... en weten jullie waarom ?
Als er een belangrijke persoon in de politiek of in de regering is gestorven dan wordt hij vereerd door de vlag optetrekken tot op halve stand. Alweer een weetje die ik meedraag nu ...

Een tweede weetje dat ik grappig vond was het rapport hier...
Vandaag kregen ze hun rapport, maar hier moeten de mama's van alle kinderen appart naar de school komen om hun BOLLETIN te komen ophalen van hun kinderen.
Hier zijn ze dus gebuisd met een 5 en een 6 is super slecht.
Een meisje uit mijn klas had dus allemaal 8ten en 9en en 10 en ze had 1 keer een 7 gekregen. En ze was zo zo zo zooooo triestig met die 7 en haar mama was boos op haar ??
Ik verstond het niet goed want haar rapport was zooo goed...
Dan heb ik haar gevraagt waarom ze zoo triestig was en het was omdat ze 2 punten gezakt was.
Dus het vorige semester had ze een 9 gekregen en nu maar een 7.
Hier vergelijken ze dus echt verschrikkelijk veel met het vorige semester. En daarom was haar rapport super slecht terwijl ze eigenlijk de beste is van iedereen... RAAR zijn ze hier wel hoor.


Toen heb ik verteld dat dat bij ons in Belgie helemaal anders is... En dat ik soms een 5 had voor frans bijvoorbeeld, maar dat dat geen DRAMA is en heel mijn klas verstond dat dus niet.. TJA..

Ik zeg jullie er ook eventjes bij dat er dus veel fotooos van mijn reizen op facebook staan...
Voor de mensen die facebook hebben ga maar eens een kijkje nemen.

Zoenen
Line

3 opmerkingen:

  1. OOOOOOH, zo een mooie foto van jou aan de Iguazu watervallen Line.
    Ik moet weer even traantjes wegslikken. K loop de laatste tijd weer wat emotioneler en de tranen schieten me zo in de ogen. Ook omdat ik lees dat Jeroen vertrekt en in gedachten herbeleef ik dan altijd onze laatste dagen en jouw afscheid. Ik had dat toen Camille wegging, bij Femke en nu met Jeroen. Ik leef zo mee, ik weet zo goed hoe iedereen zich daar dan voelt en hup : daar zijn de waterlanders.
    Gelukkig zal ik over 2,5 maand breed glimlachen als ik jou weer echt in mijn armen sluit. Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10/07/2009

    Hoi Line,

    Eindelijk krijg je eens iets van mij te horen! Jeroen heeft me vandaag zijn blog getoond en me wat wegwijs gemaakt. Ik volg je blog op de voet hoor, en dat vanaf de eerste dag maar durfde niet eerder een reactie te plaatsen maar nu Jeroen me wat heeft geholpen heeft het geen geheimen meer voor me :-). ik leef erg mee met je verhalen enzo...tja, een goede voorbereiding voor als Jeroen vertrekt...het komt gruwelijk dichterbij!! Je mama heeft een héééél lieve brief geschreven. Ze weet perfect hoe ik me voel nu en haar schrijven heeft wat traantjes teweeg gebracht maar teglijk was het hartverwarmend! Je hebt zo'n toffe lieve ouders!
    Ik wens je daar nog vééél plezier en mooie ervaringen toe!
    dikke knuffel
    Carine

    (mama Jeroen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Line,
    Door je blog te lezen heb ik echt het gevoel dat je er nog bent!
    Echt super je verhaaltjes :)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen