06 augustus 2009

06-08-2009

Dag lieve mensen allemaal ...

Het is voor mij zoooo leuk om al de reacties te lezen .. dat doet me goed !! En ik ben blij
dat jullie fier zijn op mij.. nochthans doe ik niet echt mijn best of zo .. ik ben gewoon mezelf .. en als ik me goed voel dan begin ik zot te doen .. Zoals in Belgie ... zo kent iedereen me wel denk ik ..

Hier in mijn familietje zeggen ze al dat ik hier moet blijven wonen .. HAHA en dat ze me zooo gaan missen als ik er niet meer ben...
Ik vind dat wel zot want ben hier nog maar twee weken ..
Als zij dat zeggen besef ik wel dat mijn lieve familie,liefje en vrienden me ook moeten missen ...
soms onderschat ik dit hier toch ....

Gisteren was terug een toffe dag. Ik heb het alleen moeilijk in de ochtend. Als ik moet opstaan in de koude en ik moet naar school dan krijg ik altijd een irritant gevoel .. heb dat nu al 4 dagen gehad .. maar dan eenmaal op school amuseer ik me te pletter .. mijn klas is klein en grappig en we lachen veel ...
Ze hebben hier geen respect voor leerkrachten .. Eigenlijk lijkt het wel goed op onze school.. Iedereen roept en luistert totaal niet...
Daarna ga ik naar huis en eet ik hier in mijn huisje warm eten!! Maar weet je wat ... ik mag van geluk spreken hoor !!! ik heb een mama die echt GOED kookt... Ze kookt voor mij zoveel groenten .. en vandaag was het zelf VIS !! mmmmm het is echt lekker !!!

Ik weet van een ander meisje van Belgie die hier in een familie zit dat ze nog nooit groenten of fruit heeft gezien in haar dorpje...
In mijn familie wel veeeel groenten en veeel fruit... daar ben ik zo blij om--- Dus zo zie je elke familie heeft zijn voor- en nadelen...

Gisteren ben ik dan naar de PLAZA gegaan met vriendinnen van school .. het was super leuk en grappig ... en dan MATE gaan drinken bij een vriend met ongeveer 8 mensen... echt leuk en gezellig...
Ik merk wel dat als ik ergens ben , er plots 5jongens bijkomen ... Ze sturen elkaar smsjes waar ik ben en dan komen ze af .. echt grappig eigenlijk ..
Ma heb geen interesse in hun want ze zijn echt niet mooi, zeker niet mooier dan mijn mooi liefje !!! Maar wel vriendelijk ...

En dan om 21.30 had ik mijn eerste TANGO les ... Het was beetje raar want mijn zus had beloofd dat ze ook ging dansen maar blijkbaar wou ze toch niet.. dus nu dans ik alleen met oudere mensen die al veel beter tango kunnen dansen dan ik .. maar de leraar is zeer vriendelijk en BTW nog mooi ook ... haha ...
Ik heb dus al mijn eerste tango passen geoefend.. moeilijk hoor !!! Maar Cezar (de leraar) zei dat ik het goed deed... dus ik doe mijn best ...

Vandaag ga ik ook gaan kijken naar de Regeton dansles... als ik het leuk vind ga ik dat ook volgen .. dat is elke donderdag en de meisjes van mijn klas doen dat ook ... dus dat zou nog leuk zijn omdat het dan zo iets buiten school is dat ik doe met meisjes van mijn school en klas...
Dan heb ik een onderwerp om over te praten in school... hihi... niet dat dat zeer moeilijk is want die meisjes praten hier heeeel veeel ...

straks heb ik ook mijn tweede Gymnacia les ... Ik kijk er naar uit ...

ps: mijn kabel om fotoos opteladen is stuk .. daarom nog even geen fotoos... en ik heb eventjes geen geld op mijn telefoon dus kan ik niets sturen naar mama,papa of sam .. sorry

dikke zoenen,

hopelijk alles oke in Belgie ??
ik hou jullie op de hoogte en ik zie jullie graag

line

6 opmerkingen:

  1. Daphne8/06/2009

    Lieverd,
    Zo leuk hé om op de hoogte te kunnen blijven van je leventje daar.
    Wij zijn gisteren gaan fietsen, en toen wast toch echt.. Ouuuh, kwou dat Line hier ook bij ons was(de jongens waren al na 1 minuut uit het zicht verdwenen, dus bleef ik daar een beetje alleen achter, en normaal zouden wij dan samen zijn) !!!! Maar ben zoo blij voor je dat je't daar goed hebt!
    Er wordt hier alleszins heel veel over je gepraat, dus stiekem ben je overal wel bij ons!
    Je foto's (op facebook) zijn super, geeft ons een beeld van hoe je leventje daar is... Hopelijk krijgen we er binnenkort nog een paar te zien (als je een oplossing hebt voor je kabel)
    HEEEEL VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL zoenen en knuffels !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/06/2009

    Ginder blijven wat denken ze wel!!Maar dit hadden we wel verwacht.Zeg hun dat ze wel kunnen begrijpen hoe wij jou hier missen,je loopt hier al 18 jaar rond.Hun leven gaan ze praten over het het belgisch meisje die leven in de brouwerij bracht!
    HAdden jullie geen respect voor de leerkrachten en mochten jullie lawaai maken, 'k geloof er niet veel van.
    Je bent toch nog in een goed gezin terecht gekomen een moeder die goed kookt groenten en fruit op tafel brengt 't kon veel slechter hé!
    Lineke als je foto's kunt doorgeven zet dan eens eentje met uniform.
    We vragen ons af of het 's morgens nog donker is als je naar school vertrekt en hoe komt het dat er geen meisje uit je gezin naar u school gaat.
    Ga je tennislessen volgen?Ja, straks heb je nog tijd te kort maar beter zo hé
    Vele grtj.en dikke zoen uit Deinze,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Linetje!!:)

    Ahh zo leuk om vanalles te lezen:) kan ik mij zo klein beetje voorbereiden wa da mij te wachten staat :p als ik zo zie daje et zo soms lastig ebt smorgens en dan wa der me camille is gebeurd.. is da wel eng voor mij omdak ng moe vertrekke! mja.. anderzijds ebk keb wel zotveel zin in!
    Ik denk echt superveel aan jou! <3
    dikke zoen en tot et volgende berichtje :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve zoet, heerlijk zo een lang bericht van jou.
    Ik kan me voorstellen dat ze jou daar gaan missen als je weg bent, je zorgt daar voor heel wat afleiding binnen hun bestaan denk ik...
    Wat de tango les betreft, ben blij dat je doorzet zelfs zonder Erika. Hoop dat je het ons kan tonen als je thuis bent.
    Hier waren we gisteren in Vejer aan het wandelen en er was een feesje op de dijk. SALSA muziek! En een heel groepje mensen die samen salsa dansten. In een rondje en ze wisselden telkens van partner. Zo leuk om te zien en zo aanstekelijk. Ik dacht meteeen aan jou, je had zo kunnen meedoen!
    We genieten hier nog van onze twee laatste dagen niks doen. Luieren , zwemmen, veel veel babbelen. Zalig. Genieten met een GROTE G!
    We houden van jou, schattie, je doet het super.
    KUS mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem8/07/2009

    Lieve Lineke, vanochtend zagen we hier je broertje en Daphne wegrijden rond 8u, een beetje jammer want het was leuk om ze hier samen met Sammy rond te zien hossen. We weten intussen dat ze veilig aangekomen zijn, nu moet er door die twee industriële ingenieurs in de dop een beetje gestudeerd worden hé, zodat ze allebei met een schone lei over kunnen naar Ba2!Zolang Sam met chemie bezig mag zijn, gaat het wel, hij begrijpt het goed en gaat vooruit. Maar komt de tijd om te autocad-den en daar gaat Sams snoet op 'onweer' staan... Ik begrijp zijn weerstand niet zo goed, maar één ding is duidelijk : zo'n computerprogramma om mee te tekenen is niet Sams favoriete bezigheid. Vanmiddag gingen Johan en Sam samen fietsen, weer helemaal tot in Aminona, wat een oeverloze chance dat er hier in Hans' chalêt maar twee bountain bikes staan en geen drie :-) Na hun dappere fietstocht gingen we zwemmen en terwijl Sam terug naar huis ging om te werken, maakten Johan en ik nog een lange wandeling naar Montana, waar we op de markt gingen snuisteren. Ik vond leuke cadeautjes voor Anaïs en Evelyn, dingetjes in hout en juweeltjes (Eve is jarig op 22-8 hé), mooi. Vanavond was het hier weer prachtig om te eten op het terras, Johan en ik raken niet uitgekeken op de bergzichten ! Een bezige bij ben je wel, Line, dans en gymnastiek en tennis en veel sociale contacten, goed om te horen dat je ondernemingslust niet taant. Kreeg je de foto's van Sam gisteren goed aan ?? Lieve zoen, Annik

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Line, echt goe bezig jong!!! :)
    Zo leuk dat je tangolessen volgt,
    zo blijf je bezig en leer je leuke dingen bij he!!
    En super dat je familie je al zo lief vindt, maar dat had ik wel al
    verwacht :P! Keep the spirit good Line pine
    Jolien en ik zijn vandaag net toegekomen in madeira (eilandje van portugal) voor een weekje en we moesten ff aan u denken, ze is u blog
    aant vlogen!! en had je blog ff niet kunnen vlogen en ze heeft me beetje
    ge-update, grappig e :D

    Dikke zoen en vele groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen