20 augustus 2009

Verhalen

Gisteren wou ik gaan lopen .... , maar niemand was hier om met me mee te gaan... behalve mijn broer en zijn vriend... maar ik durfde niet meegaan met hun gaan lopen .. dus ging ik alleen ...
Beetje met schrik in mijn broek want ik weet dat als ik alleen ben jongens veel sneller op me af durven komen...
Ja... ik was nog maar 5min in het park en er werd al geroepen: " HERMOSA" .. daar reageerde ik niet op en liep verder ... 1 rondje gelopen en plots volgenden me er 2 jongens... PFFF ik had daar geen zin in ... het was niet zo erg en ze waren niet zooo onbeleefd maar ik had gewoon geen zin om tegen ze te praten .. omdat ik naar het park ga om te LOPEN ALLEEN !!!
Dan vroegen ze mij hoe ik hete en ze wouden samen met me lopen ... en plots zie ik nog 5 jongens op me afkomen ....
Ik heb geroepen " PUTOs YO SOY SOLA PORQUE USTEDES HACEN ESTE" ( vertaling min of meer haha : alleee dommerikken ik ben alleen waarom doen jullie dit)...
en ik ben weggelopen ...
naar huis ... toen ik thuis kwam vertelde ik het aan mijn mama van hier en ze zei direct dat ik nooit meer alleen mag gaan en dat ik als dat nog gebeurt moet bellen naar mijn papa van hier en dat zal hij afkomen.. hahah En ze wouden wie het was enzo... dus ze waren lief ...

Daarom ga ik dus vrijdag MET MIJN broer en zijn vrienden gaan lopen ... haha

OHH en wat nog leuk is voor jullie om te weten is waarom ik geen school had op 17-08 ...
Dat is de herdenking dag van de DOOD van JOSE SAN MARTIN.
Hij was de held van Argentinië omdat hij voor de vrijheid heeft gezorgd-- ik kan even niet op de naam komen in nederlands -- AAH onafhankelijkheid dat is het ...
Hij zorgde voor de onafhankelijkheid van Peru,Chili en Argentinië ...
Daarvoor was er de 18-08 een soort van act op ons school.
Alle leerlingen moesten in rijen staan en ze zongen het volkslied van Argentinie en ze kwamen met de vlag en er werd voorgelezen enzo...

Wel nog tof om mee te maken en raar dat dat in Belgie echt niet bestaat want hier wordt ook elke ochtend als de bel gaat door 2 leerlingen de vlag opgetrokken ...
Ik heb dat al 2 keer moeten doen ... echt grappig .. en dan wordt er geaplaudiseerd daarna...

En dan als laatste .. Dinsdag moet ik FRANS praten OOHH NEEE help mij ... ( hopelijk leest Lawaisse dit niet)
Er zijn hier 3 afrikanen die hier nu ongeveer 8 maanden zijn .. Ze zijn hier omdat het te arm was in hun land en met een boot of zo naar Buenos Aires .. meer weet ik niet ... maar die jongens praten bijna niets spaans en 1 ervan praat Frans en omdat in belgie Frans wordt gepraat denken ze nu dat ik met hem kan praten ,,, AI AI AI wordt een catastrofe
want echt waar ik vergeet hier al mijn talen... Ik heb het zelf lastig met de moeilijke oefeningen van Engels in mijn klas... ik moet echt lang zoeken naar een engels woord... wat ga ik dan met dat frans doen...

We zien wel ...

dikke zoenen ..
Line

8 opmerkingen:

  1. Anoniem8/20/2009

    Wat is dat met je talen, sla je ze nu allemaal door elkaar? doe maar je best we weten dat je het kan of mischien is het omdat het eigenlijk niet meer moet.
    Gelukkig zijn je gast ouders verstandige mensen dat je niet meer alleen mag gaan lopen,we hadden je wel verwittigd dat de jongens niet anders zijn dan hier.Maar nu zijn we gerust,met een bendeke samen is het veiliger!!!!
    Zo dat was nog eens de bezorgde bomma!
    Groetjes van ons tweetjes uit Deinze,en een dikke kus......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve schat, leuke verhaaltjes om te lezen.... help die afrikaantjes toch maar als je kan, je Frans komt wel snel terug, en het geeft toch altijd een goed gevoel als je iemand kan helpen... wie weet hebben ze je nog nodig op het ayuntamiento, om vertalingen voor hun te doen.
    mama zit vanavond al terug op haar school voor een eerste vergadering, en matti is bij aron na zijn eerste herexamen (wiskunde), zoals steeds weet hij niet zo goed hoe het is geweest. het zal wel weer kantje boordje worden, maar 'goed', hij doet hard zijn best, en dat maakt ons al blij. eens het schooljaar hier terug begint, zal ook hier alles een stuk sneller gaan. je zit daar nu toch al een maand (ongeveer), en dat wil zeggen, nog een goeie 16 weken en wij komen af... k'heb al veel goesting.... zie je graag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Camille8/20/2009

    Haha , Linetje.. Je slaat je talen door elkaar !! Zo grappig.. Of je vergeet ze gewoon ! Njah, je moet je eig ook enkel maar op dat Spaans concentreren hé !

    Dat komt wel goed met die Afrikaan. Die zal zelf ook wel niet al te deftig Frans spreken. Dan kunnen jullie samen wat knoeien !!!

    Ik stuur je alvast veeeeeeeeeeel kusjes en franse woordjes op !!!

    Kusie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey, zussie,
    letterlijk en figuurlijk hé, de jongens die achter u lopen. Nu ziet ge vanwaar dat gezegde komt: hij loopt achter mij.
    Dus de bevrijder van Argentinie is gestorven op mijn verjaardag? Fijn....
    En die Afrikanen, hoe oud zijn die? Moet jij dan voor hen vertalen? Ik snap dat dat moeilijk is, van ene taal in de andere overspringen daar slaat uw tong van dubbel hé. Je vergeet zelfs al je vlaamse woorden merk ik.. Onafhankelijkheid.
    We zullen de eertste maanden als je terug bent moeten Spaans spreken denk ik.
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Line

    We zijn blij dat alles zo goed met je gaat! Het is super om jouw fantastische en opgewekte verhalen te lezen. Ze mogen zeker niet korter worden. We willen zoveel mogelijk blijven weten. Zit maar niet in met jouw frans. Het zal je wel lukken. Jij kan alles!
    Geniet nog verder van dit onvergetelijk avontuur!
    Veel liefs en dikke kus Christine en Frederic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem8/23/2009

    Liefste Line
    Al een tijdje niets meer van je gelezen.Geeft niet hoor.Dat betekent dar je goed bezig bent,je tijd ten volle te benutten.
    Een kort echt gebeurd verhaaltje ivb met het mixen van talen;
    Als de oorlog op zijn einde liep,was oma sacksioni in zweden terechtgekomen.Vandaaruit kon ze dan weer kontakt op nemen met nederland.Er was daar een fam,die vernam dat oma nog een dochtertje had ,die ook de oorlog had overleefd.Nu komt het.???Die fam. bood oma aan,om mij voor 3 maanden bij hun in huis te nemen;Dat gebeurde dus,Oma zet mij op de vlieger en in Gotenburg komt de fam.Richardson mij ophalen van de vlieger.Ik was 6 jaar en verstond geen woord zweeds,ook zij verstonden mij niet.Er waren ook 2 iets oudere meisjes in het gezin.Ik had na veel omzwervingen tijdens de oorlog op zoveel adressen geweest,dat dit er nog wel bij kon.Wat denk je wat het resultaat was na die 3 maanden???.2 tantes van mij kwamen mij van schiphol halen(,Oma was niet mee,het was te emotioneel voor haar)ze stelden mij alerlei vragen over mijn verblijf of ik het leuk vond,en ik kon alleen maar antwoorden in het zweeds,Ha,Ha.Dan met de trein naar Amsterdam,die 2 tantes vertelde Oma dat ze mij dus niet verstonden,ik had de hele weg zweeds zitten babbelen,dat was wel grappig,ik verstond hun dus wel.Ik kan het mij niet herinneren,maar na een paar weekjes was alles weer normaal.Ik kan nu nog maar 1 zinnetje in het zweeds,maar dat vertel ik pas als je weer thuis bent.Een geheimpje.Dus je ziet,hoe een taal invloed kan hebben op de werking van de geest.Dus als dat frans wat minder gaat,is dat normaal.Liefste Line,ik hoop dat alles verder goed verloopt,kusjes Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Line zo grappig, protected by Big brothers and the gang :D
    Ge zijt zeker ereleerlinge vant schooltje ofzo, ze laten u niet 1 keer maar 2
    keer de vlag optrekken, iets waarop super veel leerlingetjes op u school al jaren op wachten en jij komt daar toe en moogt da 2 keer doen huplaaa :D haha nee zalig echt je avontuurjes blijven op niveau! :D Al goed je Frans aan het oefenen? No worries het zal je beslist wel goed lukken! kduim voor je!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha Lineke toch, zo de jongens achter u doen lopen !! Binnen een paar jaar zal je hier super kunnen om lachen MAAR voorlopig zeker niet meer alleen gaan lopen, speel maar op zeker ! Maak je geen zorgen om het Frans tegen de Afrikanen, jouw Frans zal zeker beter zijn en ze zullen misschien al blij zijn als ze een beetje een andere taal horen !
    Vanavond gaan we eten met mama en papa en all the kids voor de verjaardag van mama. We gaan zeker veel over jou praten, dan ben je een beetje bij ons. We missen je en je sprankelende, steeds opgewekte persoonlijkheid maar gelukkig kunnen we je een beetje volgen via deze blog. Volgende week is de leute hier ook weer gedaan en start de school weer, in elk geval voor John, voor Ash zal het iets latere zijn. Love you and miss you !! Big hug and kisses Tania

    BeantwoordenVerwijderen