12 augustus 2009

12-08

Dag lieve belgen...

Waar kan ik beginnen ?? Wat me is binnen gevallen is dat ik ben vergeten schrijven over de "dag van het kind".. Dat was zondag 09-08-09 ..
Dan mochten alle kinderen van rond de tien jaar kiezen wat ze wouden eten of wat ze wouden doen.
Toen ik naar de voetbalmatch ging kijken was er naast het voetbalveld een groot veld met speeltuin en speeltjes voor de kinderen .. Super leuk en gezellig voor hun dus ..
Jammer genoeg was ik er te oud voor..

Wat ik ook ben vergeten zeggen is dat ze hier dus echt geen WASHANDJE kennen!!!!
Toen mijn doos toekwam, eat daar dus een washandje in .. omdat mama wist dat ik dat wel nog nodig had.. en mijn zus dacht dus echt dat dat voor de vaatwas was.. haha
en dan vond ze dat zo raar dat ik er mijn gezicht mee waste..

Op school is het wel leuk, maar het blijft toch echt moeilijk om alles te verstaan of te praten...
Wat ik minder leuk vind zijn de jongens die zo graag willen opvallen voor mij..
Toen de school gedaan was ging ik mijn fiets zoeken:: Die stond niet meer op dezelfde plaats,maar die was in de struiken gegooid door een jongen omdat hij ZOGEZEGD voor zijn fiets stond... echt BOEREN dat dat hier soms zijn!!
Soms irritant ...

Een ander verhaal is het verhaal van de "hoer" in mijn klas.. Iedereen vind dat dus geen leuke in dit dorp omdat ze zo een raar en jaloers karakter heeft..
Jah, het heeft niet lang geduurd maar ze is dus nu ook boos op mij...
hahahaha !!!!
Ze wou me plagen en pakte mijn jas van me af.. ik vond dat niet zoo erg maar om haar terug te plagen zeg ik : "Puta" (wat hoer betekend), maar dat is nu toch echt om te lachen .. iedereen zegt dat tegen elkaar.. ma ze was daar nu toch boos voor. haha dus nu spreekt ze ook niet meer tegen mij...

Als laatste verhaal wil ik vertellen dat ik gisteren MATE gaan drinken ben met mijn vriendinnen bij een jongen genaamd "Franco".. het is de eerste keer in 3 weken dat ik binnen kwam in een MOOI;GROOT;GEKUIST huis .. haha dat was super leuk .. Die jongen zijn familie heeft dus redelijk wat geld voor hier...
Vergeleken met de huizen van België .. ai ai ai ai !!! Dat is vreselijk hier als je dat vergelijkt ...

Hopelijk nog steeds alles goed met jullie ::
Ik hoor jullie nog

dikke zoenen Line

9 opmerkingen:

  1. Anoniem8/12/2009

    blijkbaar toch niet altijd rozegeur en maneschijn maar dat is het nergens.
    always look on the bright side of live.
    wij kunnen van je leren om alles hahaha te bekijken.
    besos par mi preferida ciao la tia loca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/12/2009

    Dag Lineke met de mooie rode nageltjes ! Misschien valt er nog een bloeiend handeltje op te zetten in ... washandjes ! Misschien een idee voor je juf van handvaardigheid of zo :-) Ja, die huizen, dat viel me in Bolivië ook zo op, in Zuid-Amerika wordt daar zo weinig aandacht aan besteed. En zeggen dat bij ons de binnenkant van een huis bijna het balangrijkste is hé. Nooit gedacht dat Lineke met iemand een conflict kon hebben, zijn er dan toch persoonlijkheden met wie je het niet zo goed doet, jij die zo een verzoenend karakter hebt. Hier was het weer een Belgische dag, met Pieterjan in de hoofdrol, ook wel met Ben, want die is vandaag geopereerd van een appendicitis. Daar ligt hij nu met buikpijn in La Paz en we kunnen niets voor hem doen, dat doet me wel pijn. Morgen fotodag van Sammy hé, ik houd alvast je 4e briefje klaar voor morgenochtend ! Slaapwel, lieve zoen, Annik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En gebruik je je "haswandjes" daar?Of heb je ze niet nodig? En nog steeds niets van de eerste doos? De papa niet eens gebeld naar de post?
    Wat dat meisje betreft, laat ze maar wat met rust. Negeren is de beste boodschap en jij moet jezelf blijven. Ze is boos omdat jij nu al durft haar zo te noemen, als nieuweling. Jij staat al veel verder in die gemeenschap dan zij, eigenlijk triest voor haar hé .Ze wil misschien ook wel wat aandacht en vrienden. Maar ja, dan zal ze wat moeten werken aan haar karakter.
    En laat die jongens maar onnozel doen, alleen moeten ze niet jouw fiets zomaar in de struiken gooien, daarmee zullen ze niet jouw aandacht kunnen verdienen toch?
    Nog geen piano gespeeld intusen? En de tangoles en reggaeton oke? Kus Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaëlle8/13/2009

    hey lieve meid. IK was aan de zee waardoor ik je berichtjes niet altijd kon lezen.. Maar nu heb ik ze allemaal gelezen. Je maakt me een beetje jaloers, ale nie negatief hé :D totaal niet!! ma tlijkt daar echt super super leuk!! Met camille gaat het beter.. Maar ze komt naar huis.. Jammer dat het bij haar niet is verlopen zoals bij jou!! Die mate drink je echt wel veel hé als ik dat zo zie, hih!!
    Nog veeel plezier!! en echt zo tof van die nederlandse jongen hihi:)
    Love you schattie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Line,
    Ik lees je blog zoveel als ik kan en je doet het echt super daar en je blog is ook echt wel grappig ik zie het volledig voor me !
    Kids komen vrijdag naar huis en ik heb hen gemist alhoewel ik net van die periode gebruik heb gemaakt om extra te reizen. Deze week zat ik de hele week in Istanbul, bij onze Turkse collega's. Soms beginnen ze ook te praten onder elkaar en versta ik er niets van ... maar ik denk dan aan jou en zeg "awel Lineke chapeau !!" Dikke kus en knuffel voor jou en we denken aan jou en leven mee xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem8/13/2009

    Dag Line!

    Amai was mij dat een boterham om te lezen! Ik heb het alweer enorm druk gehad en vandaag was ik eens een dagje thuis en ik dacht: "Ik kijk even naar Line haar blog!". Even werd al snel een klein uurtje maar het was het waard want nu ben ik helemaal mee in je Argentijnse avonturen! Ik was er erg nieuwsgierig naar en heb ze met veel plezier gelezen.

    Ik ben blij om te lezen dat je het daar goed hebt en dat je daar zoveel leert! Zo grappig ook hoe het daar zo anders is. En tegelijk verschiet ik ervan dat het daar ook zo gewoon is als je mij begrijpt.

    Aah trouwen!!!! Ik heb vandaag jouw pakje ontvangen! :D ECHT LEUK! en ook lief en mooi! En tegelijk ook praktisch! Ik zal mijn nieuwe coole en getunede agenda met veel plezier gebruiken! Bedankt!!

    Ik weet niet goed wat nog allemaal te zeggen. Het enige wat ik nog wou zeggen is dat ook ik u mis. Het was inderdaad een hell of a year maar dan positief! Maar ja iedereen mist je dus laat dat je maar niet tegen houden en amuseer je nog maar goed!

    Dikke knuffel en nog veel succes
    Jeroen

    p.s. Je sprak van bellen en skypen enzovoorts... Kan dat nog altijd of is daar maar beperkte tijd voor zodat je enkel naar thuis belt enzo? Ik bedoel gewoon of ik u eens kan horen via een andere manier dan je blog? Ik blijf je blog natuurlijk enthousiast opvolgen! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The nine :)8/13/2009

    Line!!!!!!!!!!!!

    Echt leuk om zo alles te kunnen lezen, nu zijn wij ook zo beetje van alles op de hoogte he!!

    Je mama had ons gevraagd een spandoek te maken voor Jelle!! Wel, zo gevraagd, zo gedaan! :) 't Is wel nog groot en mooi en leuk! Foto's volgen sowieso! En zaterdag gaan we hem dus omhoog houden he! :) Er staat op: Jelle, ik denk aan jou! kus Line
    goed? ;)

    We zijn ons nu dus volop aant "voorbereiden" voor fihp! En het wordt vast een dolle boel!

    dikke kussen!!
    x Jasmine en Elise
    we missen je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ps: mijn haar is geknipt :s :p KORT!!!! haha!!
    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem8/16/2009

    Dag Line,

    Na een heel drukke vakantie heb ik eindelijk de tijd gehad om je blog eens grondig te lezen. Het is echt fascinerend. Het ziet er daar echt super leuk uit! Je probeert er duidelijk een onvergetelijke ervaring van te maken en dat zal het zeker worden!!! geniet maar ten volle.

    tot de volgende

    groetjes
    Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem8/25/2009

    lieve line
    goed u eens te horen
    ik heb een paar wijze filmpjes weet jij hoe ik dat op de blog kan plaatsen zodat je ze kan zien
    ik probeerde te versturen met mail maar dat lukt niet; bestand te groot
    zoen
    hans

    BeantwoordenVerwijderen