17 augustus 2009

Weekend bij Margaux

Hallooo iedereen ...

Lang geleden ...


GELUKKIGE VERJAARDAG VOOR MIEKE BAUDELET MIJN ENIGE ECHTE LIEVE MAMA,,, DE LIEFSTE IN HEEL DE WERELD EN IK HOOP DAT ZE BLIJ IS MET HAAR CADEAUTJE ... IK HOU ZOVVEEEEEL VAN HAAR EN IK MIS HAAR .... GENIET VAN JE DAG MAMA .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Zaterdag rond 14.00 vertrok ik richting Margaux .. super tof...
Ik ging in een auto van een vriend van mijn papa hier ... Jullie kunnen niet geloven hoe een BROLBAK dat was ...
Ik was zelf in het begin eventjes bang.. want die maakte toch echt rare geluiden...
Maar oke we zijn goed toegekomen ...

Als ik toekwam verschoot ik al direct van het huis dat Margaux had ... Ik mag eerlijk zijn op mijn blog en het is wel echt overduidelijk dat Margaux veel meer luxe heeft dan mij ...
En eerlijk gezegd (dat weet Margaux ook ) was ik daar toch eventjes jaloers op ...

Haar huis heeft een veel gezelliger en warmere omgeving... Ze heeft tenminste een living en een propere badkamer.. en een EIGEN kamer ..
Ze mag toch een beetje van geluk spreken... En omdat ik me daardoor even niet goed voelde ga ik dat wel laten weten aan WEP dat ik dat toch raar vind ..

Maar geen grote problemen hoor !!!!

De eerste dag hebben we eerst op haar kamer ongelooflijk veel gepraat ... het leek alsof we elkaar al jaren kenden en we komen ongelooflijk goed overeen met elkaar !!!

Daarna hebben we PUDDING gemaakt.... In het begin mislukte het een beetje maar daarna was het echt super lekker ....
En je raadt het nooit we hebben dan zelf ook CHEMIN DE FER gemaakt ... super super leuk en lekker om nog eens iets te eten van Belgie ...
Alleen jammer dat het toch een andere smaak heeft .. ze hebben hier namelijk geen PEPER .. hahahah

Daarna hebben we een film bekeken en ben ik al vanaf de 1e min in slaap gevallen .. zoals mijn papatje in Belgie .. HIHI
De eerste dag was dus rustig en gezellig...

De volgende dag gingen we naar een EXPO ... een groot veld waar vele kraampjes staan om dingen te verkopen .. en meisjes van Margaux haar klas verkochten "dulce" dat is "confituur" omdat ze geld moeten inzamelen voor hun schoolreis (die ik ook niet heb)....
Ik heb dus een confituurpot gekocht...

Daarna gingen we naar de stad ... want Chovet is echt heel klein en als de meisjes daar iets doen dan moeten ze ALTIJD een uur rijden naar een andere stad .. Dus die expo was ook in een ander dorpje ongeveer een uurtje van Chovet ...
Dus rond 7 uur gingen we met 3 meisjes en 2 jongens naar de stad een beetje rondgelopen ...
Toen vonden ik en Margaux het redelijk saai en hadden we allebei koppijn en waren we moe...

Toen we terug thuis kwamen hadden we ongeveer een halfuurtje om ons om te kleden en daarna gingen we met een taxi (ongeveer 40min) naar een vriend van Margaux en de andere meisjes...
Ik en Margaux hadden eerst niet zoveel zin ... maar toen we daar toekwamen was het echt super leuk ...
Iedereen stelde ons vragen en we waren nu eens met 2 om ons te expliceren .. dat was een leuk gevoel ...
We hebben veel gelachen..
En plots begonnen er 3 jongens gitaar te spelen en begonnen ze te zingen !!!!!!!
ooohhhhh dat was super super super super fantastisch... Ze speelden dan liedjes speciaal voor ons... liedjes van Brian Adams en van Jason Mraz enzo .. echt tof ... en dan vroegen ze mij om te zingen en heb dat gedaan en ze vonden het ongelooflijk dat ik dat zo goed kon ... leuk eh ....

Ik en Margaux waren zooo blij dat we deze ongelooflijke gezellige avond konden delen met elkaar ...
Het was , zoals mijn papa zou zeggen , " one of these nights" !!!!!!!

Daarna naar huis en in bed rond 5 uur...


De volgende dag rond 10 voor 11 wordt op de deur geklopt .. "LINE LINE LINE , jouw ouders zijn hier al ...je moet met ze meegaan......"
OOOHHH yooo ik was echt eventjes boos toen ... want ze hadden me gezegd rond 12uur komen we om je...
ze waren een uur te vroeg .. pfffff dus sprong ik met pyama en al in de auto .. echt irritant ....

Dus als ik thuis kwam had ik wel even echt een slecht gevoel ... omdat ik mijn mama niet kon bellen voor haar verjaardag, omdat mijn gsm plat was en ze waren hier de oplader kwijt ... omdat Margaux het eigenlijk toch beter heeft dan mij ...

Maar gelukkig kwam er snel afleiding want we gingen naar een speciale voetbalmatch gaan kijken en dat was echt terug super leuk en dat heeft mijn gedachten weer even verzet .. gelukkig ...

Maar ik besef wel dat dit leventjes hier met UPS en DOWS gaat en dat het soms echt lastig is ...
ik mis jullie dus ook ...hihihi


nu ga ik stoppen want mijn zus zit hier op mijn vingers te kijken en ik kan daar niet tegen .... pffffffff


dikkkeee zoenen
Line
Tot later

11 opmerkingen:

  1. JE LIEVE MAMA8/17/2009

    Even traantjes worden hier gelaten om jou...
    Jouw verrassingskaartje gisteren via Daffie... Dat had ik niet verwacht en ik kon het de eerste moment niet lezen. Super lief van jou zoetje.
    Traantjes om je smsje, omdat je niet kon bellen, omdat je een dipje had...
    Traantjes nu om jouw mooie liefste verjaardagswens voor mij.
    En dan toch weer lachen.. met jouw super leuk verslag. Den brolbak, het gelukkig wezen omdat er gitaar wordt gespeeld en je mag zingen, en de afleidende voetbalmatch.
    Ja ups en downs, dat is het verhaal van het leven, lieve schat.
    Bedankt voor het super leuke kado voor mijn verjaardag (van al mijn kindjes gekregen...), ik zal luid meezingen met den EROS!! Eerst even zijn laatste cd kopen om de nieuwste liedjes te kennen.
    We misten jou gisteren hier allemaal om mijn verjaardag te vieren. Want we hebben ook gezongen. Caro liet me nog eens het liedje zingen dat ik voor je maakte ... Even dicht bij jou zo...
    Vanavond bellen we EN hou het pakje van Lies maar klaar want deze avond is er een kleintje bij daar ...
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trouwens, ik lees dat Margaux telkens ver moet rijden naar een stadje of vrienden. Dat is bij jou niet zo hé. Dat is toch wel een voordeel aan jouw kant?
    Elk nadeel heb zijn voordeel hé, zegt Cruyff...
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8/18/2009

    Gelukkig kunnen ze daar niet meelezen met deze blog, zo kun je tenminste schrijven wat je echt voelt en meemaakt, bedankt.
    We hebben inderdaad een zalige avond bij je ouders beleefd, kwestie van jouw een heel klein beetje te vervangen.
    knuffel,
    Doll

    BeantwoordenVerwijderen
  4. daffie8/18/2009

    Lineeee!

    Zo'n leuk weekend dat je gehad hebt :-) Tis altijd toch een ander; beter gevoel als je zo echt iets gemeenschappelijk hebt met iemand he.
    Maar inderdaad, zij heeft nu wel een veel mooier,warmer huis, maar misschien wordt ze wel minder betrokken in de familie, en ze moet telkens een uur rijden, dat zal ze ook wel beu vinden.
    Gisteravond was voor ons ook superleuk, allen samen zingen en gitaar spelen, dus we deden hetzelfde :-) We hebben veel aan jou gedacht !!!!

    Als je eens tijd hebt, lineke, gaan we dan ook eens ichatten ???

    MIEKE: Krijgt Annelies vandaag haar kindje ??????

    Dikke zoenen!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve schat , maak je pakje maar open want Annelies en Tim hebben er een tweede kindje bij; Je weet al dat het een meisje is, maar de naam zal je even zelf moeten ontdekken aan het geboortesuikertje.
    Het weegt 3.990 kg en is 52 cm. groot. Dus een flinke dochter.
    Ik ga straks eens piepen en neem mijn fotoapparaat mee om een fotootje naar jou door te sturen.
    kus, mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem8/18/2009

    liefste line;

    Ik begrijp je volledig als je zegt dat het niet zo leuk is voor jou als je ziet dat Margeaux veel meer luxe heeft dan jij.Maar bedenk dan hoe groter het contrast met jou leven hier hoe leerzamer de situatie.Nu soms wat moeilijk te vatten maar je zal wel zien binnen enkele maanden.
    Laat vooral aan jou familie niet blijken dat je een beetje jaloers bent van Margeaux haar situatie.Het gras lijkt altijd groener aan de overkant maar soms lijkt dat alleen maar zo.Jou familie doet misschien op hun manier hun uiterste best om jou te behagen.
    Maak er steeds het beste van met hetgeen je hebt.Je kan er nu toch niets aan veranderen en je weet als je terug naar Belgie komt je de beste ouders hebt (die hun meisje zo graag zien) die je je maar kan inbeelden.(en tante.natuurlijk...)Iedereen spreekt met zoveel lof over jou ik zou nog beginnen denken je bent een wonderkind.Ik word er wel wat jaloers van hahaha.
    LOve you my line and happy to be your auntie.kus caro.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Camille8/18/2009

    Line!! Ik ben blij dat het zo leuk was, jouw weekendje..
    Zit maar niet te veel in met al die luxe die je mist en die Margaux wel heeft. Dat is voor mietjes.. Jij bent een sterke , stoere meid die die luxe niet zo hard nodig heeft de komende 3maand. Jouw gezin is zeer zeker veel leuker dan dat van Margaux. En zoals je zegt : zij moet overal heen rijden eer ze iets leuks kan doen. Jij kan met de fiets. Alles heeft zij voor- en nadelen.

    Ik bewonder je zo , lieve meid. Je bent zo sterk, zo flexibel en je haalt uit alles het beste. Kop op.. Jij kan dit ook zonder luxe..

    I love you !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem8/18/2009

    Dag Lineke,je hebt een heel mooi weekend gehad.Natuurlijk vraag je je af "waarom zit ik hier bij zo'n arme mensen".
    Zet eens de positieve en negatieve kanten naast elkaar en je zal zien dat er heel veel positiefs
    zal staan!Een mooi huis met heel afstandelijke mensen die je niet de warmte geven van je gast gezin nu zou ook niet tof zijn hé.
    De dows zullen vlug voorbij gaan zo kennen we jou toch, kop op Lineke nog een 4maanden 1/2 en je bent terug in je vertrouwde omgeving,wij kijken er ook naar uit hoor!
    Het wordt een prachtige ervaring die je nooit
    meer vergeet en die je sterker maakt in je verdere leven!!!
    Heel veel liefs van je bompa en bommake

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem8/18/2009

    ik heb een gedicht voor de familie Pozzi

    para la familia Pozzi en particular para la mama Pozzi

    Tiene el leopardo un abrigo
    En su monte seco y pardo:
    Yo tengo mas que el leopardo,Porque tengo un buen amigo.

    Duerme,como en un juguete,
    La mushma en su cojinete
    De arce del japon:yo digo:
    No hay cojin como un amigo

    Tiene el conde su abolengo:
    Tiene la aurora el mendigo:
    Tiene ala el ave:yo tengo
    Alla en Argentina un amigo

    Tiene el senor presidente
    Un jardin con una fuente,
    Y un tesoro en oro y trigo:
    Tengo mas,tengo un amigo

    Wat zoveel wil zeggen als niets in de wereld die de waarde van een vriend kan overtreffen
    het luipaard met zijn warme mooie beschermende jas is minder rijk als ik want ik heb een goede vriend zelfs met de president met zijn fontein en zijn schatten van goud zou ik niet willen ruilen want ik heb een goede vriend.
    Alweer maar eens van la tia loca.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Laurence8/19/2009

    Lieve Line,
    sorry dat ik je een beetje verwaarloosde maar door de hectische weken ivm Camille waren mijn gedachten altijd bij haar.
    Ik ben ontzettend blij te zien dat alles goed verloopt daar bij jou en dat je op één of ander manier je weg wel blijkt te vinden.
    Doe zo voort lieve Line en tot één dezer dagen via je blog.
    dikke zoen, Laurence

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Margaux8/19/2009

    Zo"n leuk verslag dat je geschreven hebt over ons weekend :D Kheb er veel aan gehad Line!! :) Kvond echt supergezellig en zeker voor herhaling vatbaar.. Ik kijk trouwens nu al uit naar ons reisje :D Oh en Any moet de 28ste augustus naar Bigand dacht k dus kga dan meekomen he als da goed is voor jou?? :) En ik ga die vrijdag ervoor wrs met de meisjes naar Rosario gaan shoppen dus mss kan je mee? Nuja we zien wel :)
    En kweet wel dat je mn huis hier gezelliger vindt enzo, maar jouw familie is ook echt wel superlief he!! En je mag veel bij mij op bezoek komen hr als je een goeie douche wil enzo ;) En jaa, je leeft idd in een groter dorp :) Das echt wel een voordeel om uit te gaan enzo..
    Nujaa, we horen elkaar wel snel weer en amuseer je nog!!
    Kusjes, je tekstje hangt op in mn kamer ^^
    Kga proberen de filmpjes op mn site te zetten;) Ooh, ze zijn echt zo mooi he:D
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen