24 augustus 2009

25-08

Dag Belgjes ....

Alles goed?? Ik moet zeggen dat het met mij ongelooflijk goed gaat ... ik denk dat jullie dat ook beetje merken omdat ik echt minder schrijf op mijn blog...
Sorry daarvoor maar dat is echt omdat ik hier zoveel mogelijk wil doen ...

Mijn weekend was weer leuk en is voorbij gevlogen ...
Ik ben natuurlijk uitgeweest ( ik weet het het klinkt alsof ik niets anders doe,maar dat is hier het sociale leven in het weekend)... Het wordt ook steeds leuker omdat iedereen me nu redelijk goed kent en me dus niet meer probeert aan te raken enzo...
Maar dan nog krijg ik alle blikken op mij gericht wanneer ik binnen kom... maar ik trek het me niet meer aan ik amuseer me te pletter met al mijn vriendinnen van school en met vriendinnen van mijn zus...

Ik ben ook 2 dagen naar een voetbalmatch gaan kijken.... De laatste match was zeer belangrijk maar ze zijn jammer genoeg verloren deze keer ...
Ik zat deze keer op de tribune... Dat is echt grappig want iedereen roept, zingt en ze slaan op trommels en maken muziek...
Echt leuk...
En toen ze een goal maakten hebben ze een super grote vlag laten vallen over heel de tribune... over iedereen zijn hoofd ... echt leuke sfeer ...

Vandaag heb ik in de school een showke rope skiping moeten geven ... Ik was echt super zenuwachtig en voelde me net alsof ik een kampioenschap moest springen...
Vond het alleen jammer dat ik hier niet eventjes mijn vriendinnetjes van de rope had dan konden we een super mooie show geven...
Maar je kan echt niet geloven hoe ongelooflijk ze deze sport vinden...Ze hebben dit nog nooit gezien behalve in een disneyfilm (JUMP) of zo iets... Een film die ik hier heb gezien met mijn zusje.
Heel de school stond echt met super grote ogen te kijken en het was zo stil of iets... je kon een speld horen vallen...
Dus nu willen ze telkens ze me zien dat ik spring... haha...

Het gaat echt goed met mij... En ik ben zo blij dat ik dit heb aangedurfd... Het is toch niet zo gemakkelijk in het begin...maar nu denk ik echt al in het spaans en je gelooft het of niet ik heb gisteren in het spaans gedroomd....

(Sorry als er schrijffouten in mijn tekst staan mama en annik en johan!!!! hihihi)


Hopelijk alles goed bij jullie???

DAF MAT EN SAM ik denk aan jullie voor examens ...
en de andere girlz veel succes met begin op school ... hihihi

OOHHH jaa dat wou ik nog zeggen ... dat ik hier soms mensen zie en dan denk ik dat het iemand is van België ...
Bijvoorbeeld Febe ... ik weet niet waarom maar er was hier een meisje en die was echt een tweeling van Febe .. en dat is wel nog leuk want dat is echt zo herinnering...

oke LISTO ...
Besos

6 opmerkingen:

  1. Lieve schat,
    Zo mooi , het doet ons zo een plezier om te lezen dat het je daar super gaat. Straks heb je toch nog spijt dat je geen jaartje blijft.
    Heb je intussen al een rope skip les gegeven? Als ik me niet vergis was je dat van plan als goed doel of zo?
    Ik ben al zo benieuwd om je te horen in het Spaans, wat droom je dan zoal in het Spaans? Grappig toch. Je ziet hé, een mens heeft niet veel nodig om een taal te leren. Misschien moet je dan toch maar eens naar Frankrijk ook gaan. :0)

    Kus en tot bellens....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/25/2009

    Ohh,wat leuk,dat het je daar zo bevalt.Dat is voor ons ook leuk om dat te horen.Ik had dezelfde ervaring.Toen ik 17 jaar was,ging ik voor 3 maanden naar engeland,voor de taal.Naarmate mijn vertrek datum naderbij kwam,vond ik het spijtig om te vertrekken.Met heel veel moeite kreeg ik vergunning om nog 3 maanden te blijven(vroeger kreeg je maar vergunning om 3 maanden te blijven)misschien is dat nu anders.Dus dat was 6 maanden.Toen ik 18 was,heb ik dat nog eens gedaan.Inderdaad,ik leefde helemaal in het engels,dromen,denken,De eerste maanden dat ik weer in nederland was,bleef dat engels in mij hangen.Je denkt gewoon in het engels.Er zijn zelfs dingen,die je gewoon niet in je eigen taal kan vertalen.Bij jou begint dat nu al.Dus na een half jaar ,moeten wij ons voorbereiden,om spaans te verstaan.Doe zo voort.Kusjes Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is t hiervan dat ge droomt in t Spaans??? (klik op mijne naam)
    ;-)
    xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mieke v8/25/2009

    Dag Line
    Zo fijn dat je zo geniet. Oh, wat zij we fier op jou. Ik kan me voorstellen dat ze nogal ogen open trokken als jij rope skiping deed. Laat ze maar eens zien wat je allemaal kan... Het is eens iets anders dan de tango dansen. Ik vind het zo tof om jouw verhaaltjes te lezen. Goed dat je al een alternatief gevonden hebt voor de nutella....
    groetjes uit leuven van ons allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem8/25/2009

    Dag Lineke, je bent nu al een volle maand weg, met alle drukte rond de triathlon was dat een beetje aan me voorbijgegaan. En wat heb je in die maand al niet gedaan en beleefd, ongelooflijk. En dat Spaans lijkt al je tweede huid te worden, goed zo. Vandaag heeft Sam echt vakantie, ik ben zo blij voor hem. De tweede zit is hem niet te zwaar gevallen, maar toch zal het prettig zijn dat hij nu echt kan doen waar hij zin in heeft. Op 11-9 weten we meer, maar ik heb er vertrouwen in. Toch wat moe na al dat stappen met de vakgroep, maar de collegiale banden zijn gesmeerd voor het nieuwe schooljaar eraan komt. Lieve zoen, Annik

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem8/25/2009

    Annelies VDB (van het NZT voor moest je niet goed weten wie het is :-) )

    Dag Line,

    ik wil je eerst en vooral eens laten weten dat ik sinds het begin van je verblijf in Argentinië je blog aan het volgen ben. Met dank aan je mama die de link doormailde. :-)

    Het is super om te zien hoe vlug jij je daar aanpast. Eigenlijk is het iets om jaloers op te zijn want ik denk dat het een ervaring is om nooit te vergeten: je volledig onderdompelen in hun cultuur en je Argentijnse familie en alle anderen daar laten kennismaken met onze Belgische cultuur en jouw talenten: zingen, rope-skippen, piano spelen, lachen, dansen,...Line zoals wij je dus allemaal kennen. Volgens mij gaan ze je daar enorm missen wanneer je binnen een goeie 4 maand vertrekt. :-)
    Geniet er dus maar volop van!!! Ik kijk al uit naar je volgende verhalen!

    Vele groetjes en een dikke zoen,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen