01 augustus 2009

Rosario

31-07

Ik stond op rond 7.30 ... ik was super moe maar blij dat deze dag was aangebroken...
ik mocht met BELGISCHE meisjes een trip naar rosario doen .. oohh ik had er al lang naar verlangd ..
1 uur in de taxi samen met mijn mama, papa en zus .. ze gingen mee om me te vergezellen in de taxi.. anders was het maar zo alleen .. LIEF eh .. !!!!

Toen ik toekwam vond ik het echt raar .. plots kon ik terug in nederlands praten en ze verstonden me .. haha ...
WE hebben nogal getetterd de eerste 20 min ... , maar daarna moesten we zo luisteren naar de twee meiden van wep .. Sorry ze maar ik vond dat nu echt nutteloos ..
We kregen weeral ALLE regels op onze schoot gegooid. Ze zeiden heel de tijd wat we moesten doen en al ... Snapte ...
Bijvoorbeeld : Als je chocolade krijgt leg je dat niet in de kamer .. je moet delen ... of Als de kinderen helpen in het huishouden moet je ook helpen ...
Maar dat is allemaal ZOOO loogisshhhh ..
ik vond dat echt nutteloos en beetje dom ...
Ze zeiden ook dat ik geen MATE mocht drinken want dat is gevaarlijk voor de Mexicaanse griep .. maar hier is dat zo een gewoonte dat ik echt geen NEE kan zeggen .. Ik wil ook geen nee zeggen want ik hoor bij de familie ... Dus ..

Na 2uur of zo mochten we dan samen met 2 coordinators in de stad ..
Ik heb een stekertransformator gekocht ... nu kan ik mijn laptop opladen ... JOEPIE ... Als ik eens tijd heb zet ik enkele fotoos hier op mijn blog , maar er staan er al op facebook ...

Er werd ons wel verplicht dat we in het spaans moesten praten omdat dat anders grof was tegenover de mensen die ons niet verstonden .. Dus heb ik niet zoveel nederlands gepraat maar met handen en voeten in spaans... ( maar stiekem wel in nederlands hoor)

Van Rosario zelf vind ik dat we niet veel hebben gezien .. was niet zo goed voorbereid .. maar het leukste was dat we dingen konden delen tussen de belgen ..
En weet je wat .. ik heb nog niet het slechtste gezin hoor !!! Misschien zijn ze wel beetje de armste, maar als ik verhalen hoor dan amuseer ik me echt en andere minder ..

Anouck mist haar familie heel veel, overdreven veel.. Ze zei zelf als het binnen een maand nog zo is ga ik naar huis .. Ik mis jullie wel maar ik doe zo mijn best om dan andere dingen te doen of aan iets anders te denken ...
Ik ben ook blij dat ik kinderen heb van dezelfde leeftijd van mij.. Een ander meisje heeft dat niet en ze kan veel moeilijker integreren ,,
Ik ben alleen de enige die me niet zoveel doucht en de enige met een niet zo altijd warme douche .. ,

Toen ging ik naar huis met een goed gevoel .. OOHH jaaa mijn papa is me dan komen halen met een taxi .. en ik vroeg of we soms geen nutella konden kopen .. en we zijn naar de CARREFOUR gegaan ... ZALIG.. dat deed me echt denken aan Belgie ---
En daar stonden 100 potten nutella !! zaalig .. Ik heb er 3 gekocht .. want hier lusten ze het ook super graag.. nu staat er nutella in de kast., Zalig toch ??

Daarna naar huis... met goed gevoel ... ik heb me gedouched en ik had een WARME douche .. de vorige keer had ik gewoon ongeluk ..
Als je je hier wilt douchen moet ik eerst zo een emmer achtig iets met water vullen en daarna dat water opwarmen met een chaufageke ... en dan zet de mama de enige " grote bunzenbrander " in de badkamer zodanig dat het warm is ... mmmm die douche deed deugd !!!
Ik voelde me echt helemaal goed !!!

Daarna gaan eten met mijn zus bij een vriendin ... Pizza ... maar oei oei oei .. wat voor pizza ?? ..
Pizza met Salade en tomaten en kip enzo haha .. super raar ..
Alle vriendinnnen van Maylen moesten lachen als ik zei dat er ook pizza's waren maar wel niet met sla ... HaHA ...
En dan om drie uur in de nacht begint het feest nog maar ... Wij met zen alleen naar de bar ... Die vriendinnen zijn wel echt echt lief voor mij .. niet normaal ...
Ze nemen mijn hand en arm om samen te lopen .. echt lief ..
En plots begon ik te zingen : " arroz con leche me quiero casar .... " en alle vriendinnen begonnen
mee te zingen .. super leuk

In de bar was het ook leuk .. Veel gedanst .. Ze zijn echt lief voor mij ...
Behalve de jongens zijn soms irritant omdat ze zogezegd al verliefd zijn op mij ::: hahah :: ik zeg dan altijd .. GE ZIJT ZOT hoe kan da nu .. je kent me niet eens ..
maar ja dat snappen ze niet..
Schatje wees niet bang .. ZE ZIJN ECHT LELIJk .. en heb geen nood in zo een RARE argentijn ...

Vandaag had ik het vanmorgen dan wel even moeilijk .. ik ben beetje moe en was beetje triestig ..en miste jullie dan wel veel ...
Maar dan volg ik de raad van TANIA op en denk ik .. nu even triestig binnen 2uur niet meer !!
Dan gaat het wel wat beter ..

Hopelijk vinden jullie mijn lange teksten niet te lastig om te lezen ...

Tot gauw ...

zie jullie graag

LINE xxxxx

IK MIS JULLIE ..
IK ZIE JULLIE GRAAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
( schatje ..... !!!!!!!!)

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk al die verhalen! Goed dat je je zo goed integreert! Ik vertrek al over 4 dagen en hoop dat ik het ook zo goed zal hebben! nog veel succes en vooral veel plezier! kus Fenna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/01/2009

    't Is wel goed nieuws.DE meisjes die mss mooier zitten hebben dan geen zussen en maken zo minder vlug contact met de bevolking.
    Wat een luxe een "Carrefour" in Argentinie, mss kun je er met taxi naar toe en kopen waar je zin in hebt, je mag je toch een beetje luxe permiteren hé.EN zeggen dat mama nutella opstuurde.Natuurlijk mis je jouw veilige thuis en Sam, hier hebben we allmaal het zelfde gevoel.We denken dat het er wel 5 maanden zullen worden je past je goed aan en je bent er nog maar 10 dagen.Blij dat het zo goed gaat met jou.Je wordt hier ook .heel erg gemist. Heel veel liefs en dikke kus Bompa en Bommake

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaëlle8/01/2009

    Lieve Line :D
    Ik word blij van u berichtjes. Het klinkt daar echt super leuk en je maakt er het beste van!!! en je integreert zo goed! met camille gaat het iets minder, maar ik ben er zeker van dat het zal lukken na een paar daagjes :)!! Nutella is zooo lekker en zo belgisch eigenlijk beetje.. en als je een dipje hebt kan je naar carrefour en daar belgische dingen kopen hihi :D!! Ik ben echt blij voor je.. Geniet van elk moment.. Na 5 maanden ga je zoiets hebben van : "dat ging snel voorbij en het was een super ervaring".. go for it girl!!
    dikke zoen
    gaelle xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. yes, yes, yes, zo kennen we je weer! Nu ben je echt op weg om er jouw university time of life van te maken. Deze berichten zijn voor ons zalig om te lezen, voor mij kunnen ze niet lang genoeg zijn.
    PROUD OF MY GIRL!!
    Dikke kus van je mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve line.... we vinden dit berichtje gewoon schitterend.... hoe jij je op zo een korte tijd integreert en aanpast is grote klasse!!! we leven met je mee, en de stemming bij ons thuis hangt af van de stemming van jouw berichten... vanavond waren de mama en papa van Camille hier, en zij voelen zich net als wij de eerste dagen ... hopelijk gaat het ook bij haar elke dag een beetje beter...we zijn super fier op jou ...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze nemen mijn hand en arm om samen te lopen .. echt lief ..
    En plots begon ik te zingen : " arroz con leche me quiero casar .... " en alle vriendinnen begonnen
    mee te zingen .. super leuk"

    Awel, Lineke, da pakte mij nu sè...
    Gij kunt uwen ouwen nonkel ne krop in de keel bezorgen vanuit Argentinie.
    Uw berichjes zijn niet te lang , ze lezen als een TGV...

    Doe zo verder, ik ben fier op u.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Line, ik denk eerder dat jij hun een kultuurschok zal bezorgen dan omgekeerd, maar dat was mss ook een beetje hun bedoeling. Gezien zij niet echt op reis kunnen, halen ze nu een stukje wereld bij hun binnen en daarom wilt iedereen je leren kennen en aanraken. Prachtig!
    Ze hadden niet beter kunnen wensen.
    Doe zo voort,
    Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem8/02/2009

    Jij schrijft de allerbeste blogs die ik ken, Line! (ik lees geeen andere blogs maar dat doet even geheel niet ter zake :-))
    Doe alsjeblief zo voort. Jij brengt ook overal de zon in huis, en door je blogs straalt dat door tot hier, straf hé!?
    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jolien8/03/2009

    Dag lieve Line!

    Al vanaf dag 1 dat je in Argentinië zit volg ik je verhalen op de voet, je blog staat bovenaan in mn favorieten en wordt dagelijks aangeklikt! ;) Het is echt fijn te lezen dat het daar zo goed met je gaat! Ik zit nu in Frankrijk bij Loïc en we sturen veeeeel kusjes op naar jou!! Veel blijven schrijven he! dikke dikke dikke dikke kus!! Jolien xx

    BeantwoordenVerwijderen