19 augustus 2009

19-08

Goede avond daar .. Hier goede middag..;

Ik zit hier nu eventjes te chillen achter mijn mooi computertje.. ik heb net VEEEEEL geholpen in het huishouden want ik heb helemaal de afwas gedaan ..
Eigenlijk doe ik echt veel ze want mijn oudste zus is toch echt lui ze..; die ligt gewoon altijd in haar bed ..
En nu is ze op dieet want in november gaat het zwembad open en daarom is nu iedereen op dieet om er goed uit te zien ..
Dus ik ook .. HAHA want vorige maand heb ik toch redelijk veel genoten van het eten..., maar nu ga ik en Maylen samen op dieet..

Haha en daartegenoverstaand ... mijn mama heeft CHOURROS gemaakt (ik weet niet goed hoe je het schrijft..) ..
Maar das zijn zo rolletjes van deeg . Beetje zoals pannenkoek maar opgerold en dan moet je dat doppen in chocolademelk ... mmmm....
Dat eten ze hier dan met "DULCE DE LECHE ".
Dulce de leche is de nutella van hier .. Het is een soort smeerboter zoals nutella maar dan met een caramelsmaak.. super super super lekker ...
Dus als mijn grote chocopot leeg is dan is dat niet zo erg want Dulce de leche is bijna even lekker ..;
Ze eten hier elk dessert met dulce de leche .. waarom dat weet ik niet ...

Zaterdag ben ik uitgenodigd door vriendinnen voor een etentje .. super leuk .; We gaan zo iets koken ... iets met een speciale saus en met veel groenten .. en ik ga het dessert maken .. en dat wordt dan chocolademousse eh ..
Maar weten jullie anders nog typische Belgische gerechten ?? want ik weet niet goed wat ik nog kan maken ...

Voor de rest nog steeds alles goed .; ik denk dat ik straks schoenen (Hakken) ga kopen omdat ik die nodig heb voor de tango .. De leerkracht zegt dat dat beter is om eleganter te dansen ..

Danku voor alle leuke en lieve reacties.. het is leuk te weten dat er zoveel mensen me volgen ..; maar nu zullen de berichtjes steeds korten en oninteressanter worden want nu ben ik hier in dit leven gedraaid en is het mijn dagelijkse leventje ...

Dikke zoenen
Line

9 opmerkingen:

  1. Maar wij willen alles weten over jouw dagelijks leventje daar....
    En je kan ons nog allerlei interessante weetjes vertellen over jouw gastland. De dulce de leche bvb, of over andere lekkernijen, over de festiviteiten van 100 jaar Bigand, over die vrije dag de 17e augustus, over het werk van je papa enz....
    Vertel vertel vertel, wij worden het nooit moe.
    Fotootjes zouden we natuurlijk ook wel eens willen zien...
    En wat betreft dessert: tiramisu,(niet zo belgisch maar ja... ) pannenkoeken (dat is zoals churros hél) en jouw lekker brownies taart? Heerlijk, ze zullen smullen.
    KUS

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/19/2009

    churros zijn absoluut niet als pannekoeken hoorr!!!beste in argentina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8/19/2009

    Dame blanche!!!!!!mmmmmmmmm Ik vind je blog echt interessant om te lezen, doe zo voort!x pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. churros smaken zoals oliebollen eigenlijk... lekker toch?
    En mogen we weten welke anoniem ook churros kent?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem8/19/2009

    en wat dacht je van een apple crumble? 200g bloem, 200g suiker en 200g boter, eerst met een houten lepel mengen en dan met de hand als brokjes over fijngesneden appeljes brokkelen. ongeveer half uurtje in hete oven.
    good luck en groetjes
    Doll

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die gerechten klinken super lekkr line!!
    Zo een druk leventje dat je daar hebt jong! :)
    Kmis je echt en ben blij dat je nog steeds u
    plan blijft trekken: You go girl!!

    Dikke zoens

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Camille8/20/2009

    Lieve Line , je doet dat goed daar. Maar je berichtjes mogen niet korter worden !!!! Wan zoals je mams zegt : Wij willen ALLES weten !!!!!! Tot in de kleinste details.

    Ik mis je schattie ..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Line!! Amai, tis wel superleuk dat je zo ene druk leven hebt na school want das bij mij helemaal niet zo.. mijn zussen doen gelijk niets na school.. superstom en ik kan hier echt niet alleen naar buiten. als we gwn me de auto uit de garage rijden zitte de mensen echt te kijken naar ons en het huis waar we uitkome.. een groot, sjiek huis heeft ook zijn nadelen! ;-) dus soms verveel ik mij echt wel en dan heb ik het echt wel lastig!!:( je moet inderdaad blijven schrijve want ik zit elke dag op je blog te lezen en echt leuk om iemand te hebben die wat zelfde meemaakt als mij.. dikke zoen en ik zie je supergraag! <3
    p.s. wrn skype we eens??

    BeantwoordenVerwijderen
  9. en we vragen ons nu wel af , welk gerecht je gemaakt hebt of gaat maken...

    BeantwoordenVerwijderen