09 augustus 2009

Een schitterende ZONDAG

Ik schrijf veel op mijn blog he ?? Ik denk dat het beter is om veel en korte berichten te schrijven
dan altijd lange.. omdat ik dan vaak dingen vergeet...
En hier in dit huis heeft iedereen zo een beetje zijn uur waarop we op de computer gaan.. ze vinden dat totaal niet erg dat ik er zoveel op zit..

Mijn zondag was echt leuk ...
Opgestaan en rustig in de zon gaan zitten en samen met mijn ouders een MATEtje gedronken.. daarna middag gegeten en daarna een ijsje .. mmm MUY RICO (heel lekker)

Daarna ben ik met 5 vriendinnen van Erika naar de voetbal match gaan kijjken ... Het is super om zoiets eens mee te maken...
Aan de ene kant van het veld staan de suporters voor INDEPENDIENTE en langs de andere kant staan de vijanden... Dan begint INDEPENDIENTE zeer luid te trommelen op trommels en te zingen :
" DALE DALE DALE DALE RO; DALE ROO DALE ROO "
Dit wil zeggen : " hup roodjes hup ... "
Want de truitjes van INDEPENDIENTE zijn rood... Het is super om dat te zien ...

Iedereen eet daar dan ook Mirasollekes (= zonnebloempitten) en dan drinken we mate.. zoals altijd...
Het was super gezellig !!!!

Daarna gingen we samen naar de plaza en aten we een Pancho!! (hotdog maar dan met frieten en alles erbij... zeer vettig dus)
Ondertussen rijden ik en Leisa (nichtje) toertjes rond de plaza met het brommertje van PULGA (mijn oudere broer van 31jaar).
Het is grappig maar hier is dat dus gewoonte om een beetje rond te rijden met de brommer of auto.. zomaar ...

En daarna JE GELOOFT HET OF NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar ik word tegengehouden door mijn zus en ze zegt : " ga naar die bar ... er zit een jongen van Belgie ... "
Ik geloofde het niet, maar natuurlijk ging ik wel ...
Ik zei " wie is zogezegd die jongen van Belgie" in het spaans...
En hij antwoordde IN HET NEDERLANDS ." ik ben de jongen van belgie"
ZOOOOOTTTT
En wat nog zotter is ----- HIJ IS VAN GENT !!

hahhahahahahha ik werd gewoon helemaal zot !! Hoe toevallig is dat niet ... in zoo een klein dorpje ..
Hij reist heel ZuidAmerika rond .. en werkt ondertussen een beetje... en hij had toevallig iemand van Bigand leren kennen in Peru .. en die persoon vroeg of hij even mee wou komen naar bigand .. en dat deed hij !!! Jammer genoeg is hij hier maar voor 2dagen .. dus hij vertrekt morgen alweer omdat hij moet gaan werken...
Maar het deed even deugd om een hele korte tijd in het nederlands te praten... het was echt leuk !!!!

tot gauw
morgen begint mijn tweede week school ... en volgend weekend ga ik op bezoek bij Margaux .. (in chovet)

zoenen xxx Line

12 opmerkingen:

  1. Anoniem8/09/2009

    liefste line schrijf zoveel je kan want ik ken enkele mensen die hun dag beginnen met jou mail te lezen en dan goedgeluimd aan de dag beginnen.doe zo voort je hebt talent om mensen blij te maken.kus Caro.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het is zo, je maak mensen echt blij met je optimisme en opgewektheid. Het verhaal van die belg is demax. Super cool!
    Hoe oud was hij? Hoelang was hij op reis?

    veel groeten aan uw familie. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8/10/2009

    We vinden het schitterend iedere dag zo'n plezierige dingen te lezen! wat zeggen ze:de wereld is klein.Bigand een klein stipje op de kaart van Argentinië en daar zit een Gentenaar, niet te geloven.Plezant voor u om nog eens nederlands te praten.
    Verveling is er niet hé je bent al even druk bezig zoals hier, goed zo.
    Tot de volgende keer liefs en kusjes uit Deinze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOk wij genieten van je dagelijkse post. Wat zou een mens zijn zonder internet nietwaar?
    Zeg wat roepen de vijnanden om hun club aan te moedigen?
    En nooit vechtpartijen? En wie is uiteindelijk gewonnen?
    En hadden jij en die jongen uit Gent toevallig gemeenschappelijke kennissen of niet?
    En dat rijden op de brommer, rijdt Leisla dan? Met jou achterop?
    Ik zie dat Margaux dat in Chovet ook doen zomaar rondrijden, trouwens Ben deed dat ook in Bolivie.
    Moet ginder dus een gewoonte zijn niewaar?
    kus kus kus.
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ANY DE CHOVET8/10/2009

    HOLA LINE, SOY LA MAMA DE MARGAUX AQUI EN ARGENTINA, ESPEO QUE TE HAYA GUSTADO LA IDEA DE VENIR A PASAR EL FIN DE SEMANA CON NOSOTROS, TE ESPERAMOS!!! BESOS ANY...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daffie8/10/2009

    Dag Argentijntje,
    Ik ben een boek aant lezen, en dat speelt zich af in... Argentinië, dus dan denk ik heel de tijd aan jou!! Het ging over een Iers meisje die daar in de drukte van Buenos Aires opging..En dat ze haar familie mist en zo, maar dat de schoonheid van Argentinië alles doet vergeten en ze is daar zo gelukkig nu! Hihi, toch een beetje gelijk ons Gentse mooie meisje hé?:-)
    Krijgen we nog eens wat fotos te zien, als je tijd hebt?

    Groetjes daar aan de gentenaar en je familie.
    Vele kusjes voor mijn schoon-zusje!!!!

    PS. mijn haar is net geknipt en tis super kort... (tegen dat je terug bent is het wel weer lang natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Line! tis echt leuk om zoveel te lezen wat je daar allemaal doet! Tziet er echt leuk uit en het geeft mij echt zin om ook te vertrekke! Nog een klein weekje in Belgie!!! Nog tips die ik zeker moet doen voor ik vertrek?:p
    linetje geniet van je tijd daar!!:)
    hou suprveel van jou!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem8/10/2009

    U blog is idd de max zo veel leuke verhalen. En zo leuke dingen die de daar doet!!! En diene gentenaar maat zo zot dat diene daar zat. Kan het geloven dat het eens tof was om met hem nederlands te kunnen praten.Amuseer je nog lieve schat.
    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem8/10/2009

    Dag Lineke, heeft het wat geholpen dat je voor de rode truitjes supporterde, zijn ze dan gewonnen, dat stukje informatie onthield je ons :-) En is er in Argentinië ook voetbal voor vrouwen ?? Een zondag lijkt in Bigand een gezins- en familiedag te zijn, leuk hé. En wat een toeval van die Gentse jongen, toch raar hoe we ons op zo'n moment verbonden voelen met een wildvreemde, gewoon omdat hij uit dezelfde stad en cultuur komt, niet ?? Hier was het een opruim- en afscheidsdagje in Crans. Bovendien was onze Sammy een beetje ziekjes opgestaan, een hitteslag of het gevolg van een klap op z'n neus die hij gisteren op de golfpratice kreeg of nog iets anders, we weten het eigenlijk niet. Maar hij was slapjes en bleek en misselijk... Hij ziekte de hele dag uit en is nu veel beter, kan morgen met ons mee terug naar huis. En wat een toeval : ook je broer blijkt ziek te zijn vandaag en ook Ben is ziek in La Paz... een off-dagje voor die drie beren. Ik geef je een lieve zoen, Annik

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem8/11/2009

    LiefsteLine
    Super leuk om al die berichtjes te lezen,ik wou maar dat ik zoveel terug kon schrijven.Dat verhaal van die Gentse jongen,doet mij denken aan Gregory,die ook heel zuid amerika afreisde in zijn eentje.Reist hij ook per fiets of gebruikt hij het openbaar vervoer,zoals Matti en Sam.Wij hebben het druk,druk,druk.wij doen nu ook ook tante Marie haar marktjes erbij.Roeselare, heel leuke markt,Elke dag rond 5 uur opstaan.Het is hier wel een reis familie,Luc is juist terug van Egypte,en is vandaag vertrokken naar ibiza,Maite zat in Ibiza en is nu in Marokko,Annick is juist terug van Canada,Vrijdag komt fernand terug,die zal wel verhalen hebben van zijn 3 weken rondreis in Canada.( nog altijd zonder zijn valies)Hennie vertrekt ook binnenkort naar Ibiza.Wat wij gaan doen,weten we nog niet,zeker een weekje weg met marjan,vriendin van Caro in sept.Laatste week was het hier mooi weer,naar de markt gaan is eigenlijk ook een beetje reizen,kortbij reisjes.We maken het ons ook gezellig en gaan dan op een terrasje iets drinken.Zo,nu weet je ook eens hoe het leventje hier verder gaat.Het is wel een beetje saai als ik het vergelijk met jou verhalen.Strakjes komt Marjan koken,en zullen we eens kijken,wat onze reisplannen zijn.Hou je goed en doe zo verder,heeeeeel,veeeeel liefs ,van ..............Anoniem

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem8/12/2009

    Lieve, lieve, lieve, lieve Lineke...
    (moest ik schrijven van Lucas). Wat leuk die verhalen. Ook Lucas zit vol verwondering te luisteren en vraagt om het nog eens voor te lezen.
    Ik ben echt blij voor jou dat de tijd sneller en sneller voorbij gaat!! Een megadikke zoen van ons drietjes!! Lucas, Liesje en Tim

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem8/21/2009

    Line,

    We lezen al je verhalen, waarschijnlijk zul je geen nederlands meer kunnen spreken als je terugkomt. We zullen moeten uitkijken naar Spaanse toneelstukken!.
    O ja, woensdag is er algemene vergadering van het NZT. Als je niet weet wat te doen, kom misschien eens af.

    van je NZT-collega's Ann en Paul

    BeantwoordenVerwijderen