03 augustus 2009

Eerste dag school

04-08-2009

OPSTAAN .... eerste dagje school !!!! opgestaan om 7uur... BRR ik wou niet uit bed want het is zo koud om zo vroeg optestaan ... FRIO FRIO FRIO ..
Het is me toch gelukt om optestaan... ik heb ontbeten (2kleine toastjes met choco) en daarna naar school gewandeld met mijn ouders ..
Ze hebben me daar afgezet bij de Directrice .. Een lieve vrouw... Ik heb ze chocolaatjes gegeven en het papier dat ze moet invullen...
Dan is er een leerkracht bij mij gekomen .. Ze zei dat ik al eens in haar huis was geweest maar dat zij er niet was ... en inderdaad het was de mama van een vriendin van Erika.
En toevallig had ik daar het eerste lesuur les van .. Ze heeft me naar een groepje vriendinnen gebracht en die waren onmiddelijk zeer lief tegen me .. Ze vroegen me veel en we hebben zelf al gelachen ..
Hier vragen ze me altijd voor welke sportclub ik ben ... Independiente of Desporting ... Dat zijn twee clubs van hier en iedereen in het dorp heeft zijn favoriet.
Mijn familie en dus ik ook zijn voor Independiente ... maar anderen zijn voor Desporting en daarom moeten we vaak lachen ...
Ze proberen me steeds te overhalen om voor Desporting te zijn..

De eerte les was Geografica (aardrijkskunde) .. Ik verstond veel maar natuurlijk niet alles ..

Daarna is er een kleine speeltijd... Er is een kleine Kiosk waar je dan koekjes kunt kopen en ze laten dan ook wat muziek spelen ( een super kleine GROENE OASE .. van op Voskenslaan)

Tweede les was Matematica (wiskunde) ... ONGELOOFLIJK gemakkelijk ... ik was er zeer vlug mee weg ... (danku bompa voor de goede wiskunde hersenen)!!!

Daarna alweer PAUZE waarin ik een koekje heb gegeten ..

En dan als 2laatste lesuren hadden we nog geschiedenis (dit wordt gegeven door de directrice) en literatuur...

Het was snel voorbij... Maar eventjes werd ik zoo heeel moe omdat het voor mij echt veel energie vraagt om alles goed te begrijpen enzo...
Vandaag om 15.30 heb ik GYMNACIA (sport) .. super leuk toch ?? Elke maandag en donderdag ... dus daar ga ik straks naar toe .. binnen een uurtje.

Er zit in mijn klas een blind jongentje. Hij heet Franco ... Maar jullie kunnen echt niet geloven hoe ongelooflijk ze er mee omgaan!!!!
In belgie zou dit nooit lukken...
Alle kinderen van de klas en van de school zijn er zoooooo lief tegen ... Ze helpen hem met boekentas, met stoel met vanalles!! En hij heeft een typmachine die typt in het BRAILLE geschrift !!! Het is super ... want eerst krijgen wij gewoon theorie dan luistert hij mee en daarna dicteert de juf aan hem wat hij moet typen ..
Ik stond echt met open mond en ogen te kijken !! ONGELOOFLIJK ... daaraan zouden we een voorbeeld moeten nemen...

ik ben benieuwd hoe snel ik mijn spaans ga kunnen ... het lukt al goed maar ze praten soms ook wat dialect of met woorden die ik nog nooit gehoord heb.., maar het gaat goed en vlot ..

Tot gauw...
besos xxx line

4 opmerkingen:

  1. Camille8/03/2009

    Schattie , ik ben zo blij voor je !! Je gaat het zeker goed doen op school.. 'T schijnt dat het absoluut niet zo moeilijk is in Zuid-Amerika. Oef oef .. Je kan het eig niet echt "school" noemen voor ons westerlingen !!

    Je lijkt je al goed te hebben aangepast; Amuseer je daar !!

    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem8/03/2009

    DOen ze ginder niet anders dan feesten?
    Ieder land heeft zijn gewoonten maar samen op toilet vinden we toch raar. Ben je dan toch in de middeleeuwen beland!!!
    Is het 5de het laatste jaar en waarom zit je in 't 4de? Zou 't niet leuk zijn om mee te gaan naar Bariloche een weekje de kans krijgen om iets te zien van Argentinië¨'t zou toch tof zijn.
    Je kan mss helpen het afstudeerfeest te organiserenje hebt al bewezen dat je er een crack in bent!!
    Je tijd zal er vlug voorbij gaan,je zal er mss nog te kort hebben om er alles te beleven.
    Nu je naar school gaat zal je vlugger spaans leren maar vraag hun toch ABS te praten!!!!
    Je bent goed bezig en aangepast, tof om te lezen!nog een prettige namiddag en tot 't volgend verhaal dikke zoen Bompa en Bommake

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8/04/2009

    Volgens mij kan je na die korte tijd al veel beter spaans dan wij in 2 jaar op school hebben gezien :p Ik ben jaloers! x pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awel, dat is daar Freinetonderwijs op zijn ARgentijns zeker. Een blind jongentje met aangepast programma. Dat is gewoon fantastisch.
    Hoe vertel jij hem nu hoe je eruitziet. Een mooie blanke deerne met blauwe stralende ogen...
    Hopelijk kan hij zich inbeelden wat dat geeft.
    Lieve schat, het is gewoon zo prachtig om te lezen hoe jij je daar aanpast.
    Doe zo verder, welke geschiedenis les krijg je daar? Die van de Maya's, de Azteken, De Inca's? Of is het meer politiek gericht? Heb jij al over Belgie moeten vertellen? Of krijg je het als huistaak? Heb je al moeten antwoorden in de klas op een vraag ? Ik zou je daar wel eens willen zien zitten en vooral: IK WIL JOU IN DAT UNIFORM WEL EENS ZIEN!
    Dikke zoen, Mama

    BeantwoordenVerwijderen